LU 2014 - VIKTIG INFO!
Viktig info till dem som ska ta sina djur in i utställningslokalen under LU 2014.
Detta gäller även PET-utställare & kaninhoppare!
Kontrollen görs för att minsta risken för spridning av ohyra samt smittsamma sjukdomar. Därför är det viktigt att kolla igenom djuren ni vill ställa ut så dem inte är sjuka/snoriga/har ohyra i pälsen.
Mottagningskontroll av kaniner:
Med anledning av höstens ovanligt kraftiga utbrott av ohyra har vi som arrangör av LU 2014 valt att införa en mottagningskontroll av samtliga kaniner innan intag i utställningshallen.
Kontrollen kommer att utföras av utvalda funktionärer som under handledning av ett antal domare kontrollerar kaninernas hälsostatus. Djur som vid kontrollen uppvisar en hälsostatus motsvarande diskvalificering vid senare bedömning kommer inte att få tas vidare in i hallen. Detta i enlighet med gällande standards allmänna utställningsregler om mottagning av djur. Detta gäller dock ej diskvalificerande fel såsom bettfel eller saknade klor utan hälsostatus av smittsam karaktär eller djur vars tillstånd skulle kunna påverkas negativt av att vistas i utställningslokalen under flera dagar.
Mer info finns i länken högst upp i inlägget
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Vart kan man kontakta någon om frågor?
Om tider för den ``kontrollen´´ osv.
Tiderna för djurmottagning är ändrad:
Ändringen beror på kontrollen så djuren kontrolleras direkt vid ankomst.
Jag är inte så insatt men man kan mejla LU kommittén
Torsdag 19.00 - 21.00
Fredag 8.00 – 9.30
men vet du om det kommer finnas möjlighet att göra det på lördagen?
Jag är hoppare och hade inte tänkt komma på fredag, :/
#3 Det borde det finnas, tanken är ju att alla djur som ska in i hallen ska inspekteras, så dem får ett sorts intyg på att dem är friska och ohyrs-fria. Det är säkert inga problem men du kan ju alltid mjla Lena (ansvarig för hoppningen) eller Annetté (ansvarig för entre).
Dem borde veta🙂
Kelutställningen är väl på lördagen? så då borde det vara inplanerat med kontroller även på lördagen.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5 Jag ska vara där alla dagar så har ingen koll alls😂
jag har inte heller någon koll, speciellt eftersom jag ska hoppa och inte ställa ut varken i pet eller vanliga klasser, men någonstans har jag fått för mig att kelutställningen borde ligga på lördagen
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |