(ev. k) Hopp hona
Jag söker ev. en hopphona som sällskap till min kastrerade hane på 4 år. Är intresserad utav en hona efter antingen tävlade föräldrar eller en vuxen hona som tidigare gått tillsammans med en hane.
Detta köp är aktuellt tidigast i vår.
Har idag 3 hanar var av en utställningskanin, en hopphane och min kastrerade hane som hoppar lite när han själv känner för det. Dessa bor idag i en 3 facks bur utomhus.
Jag finns nere i Skåne, men transport brukar ju aldrig vara något problem.
Mer info om hur mina kaniner bor finner ni på min hemsida som finns i min signatur.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Du ska inte ha en från Inez & Zapps kull då? Eller du känner att du vill kunna avla på henne, med Zapp?
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#1: Vill ev. ta en kull på honan med Zapp. :)
Har funnits i tankarna att spara men om jag vill ta en kull senare är det inget alternativ. :/
-' Malin Hultman
#2 Nej det var så jag tänkte också, förstår det helt klart : )
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#4: Oh spännande! :D
Vill egentligen ha en harkorsning, men vädurskorsning är inte fel det heller. Bara det är någon med lite slankare kropp.
Har dock några krav på färger men de färger jag är intresserad utav är rätt vanliga inom hoppare. :) Och så länge kaninen inte är besläktad med Zapp (miss pinky's Gin kull) på nära håll. Då jag ev. planerar en kull där sen. :)
Just nu bor kaninerna i en 175x50x70cm bur men funderar på att bygga ut understa buren om det skulle vara så att honan är något större. Men max 3kg, då Bentley väger 2,2kg. :)
-' Malin Hultman
Jag skulle säga att du ska hålla utkik på SKHRFs köp och sälj forum! Där finns det alltid flertalet kullar att välja på! :D
Jag kommer ha en kull med min bästa hona i vår! :) PMa om du vill veta mer.. Eller så finns det en tråd som heter Amber*Lotus eller nått sånt. Eller på skhrf finns det en tråd under planerade kullar,, ;)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#7: Då ska jag kolla där :D
#8: Tror det var du som mailade mig på min hemsida. Får se om det dyker upp färger jag kan vara intresserad av. :)
-' Malin Hultman
Jag ska ta en harkorsningskull nu 2014. Parar mest troligt i januari, föräldrarna är tävlade och har tagit pinnar. Mamman är medelsvår i båda i skhrf, och pappan är lättklassad med pinnar i kaf. Båda är tävlade sparsamt.
Blir mycket hare i ungarna och kan därför inte garantera att de får samma hoppegenskaper som en hoppavlad vädurskorsning. :)
Jag kommer ta en harkorsningskull jag med, planerar att para i maj. Mellan en liten hoppvädurstjej (1,9-2kg) med ca 25% hare och en renrasig belgisk hare. Honan är väldigt slank och fin, madagaskarbrokad. Hanen är svart tan så ungarna lär bli svart otter och svart otterbrokat med gulanlag. Honan är klassad medel i krok och lätt med 1pinne i rak. Hanen är lätt i båda med 1pinne i rak. Finns mer info på hemsidan om det låter intressant:) http://hasselon.weebly.com/ottoconnor.html
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
#9 ja det var det! :) ja vad är du intresserad av för färg då?
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#10: Avvaktar lite med det, är ev. intresserad! :)
#11: Intressant kull! Avvaktar lite där med :)
#12: Madagaskar, japan eller svart. :)
Enfärgad/brokad/mantlad spelar ingen roll då min pojke är helfärgad!
-' Malin Hultman
Okej! :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Fortfarande intresserad? Har en planerad kull som väntas komma om en månad :)
Jag har fått hem en hona som kommer att stanna här.
Så tråden gäller inte längre! 🙂
Tack för erbjudandet ändå!
-' Malin Hultman