Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 341 ggr
zatanica
2013-12-28 16:15
1

Hoppträning?

Hallå där ute, skulle behöva lite råd om hoppträning.

Har testat att hoppa med alla mina fyra kaniner och jag tror att de har anlag för det, vissa av dem mer än andra.

Problemet är då mig, jag har tålamod som en, ja hungri tiger kanske 🙂

Tycker ju att de ska flyga över alla hinder och fatta vinken efter en så där tre gånger.

Tappar helt enkelt tålamodet fast jag inte vill när de får för sig att det fins roligare saker att göra eller exempelvis bara peta ner alla pinar fast de kan hoppa över och fattat vinken med hindrerna.

Så lite tips för en människa utan tålamod vore bra. Och nej jag låter det aldrig gå ut över djuren, resultatet är mer att hindrerna blir ståendes i perioder.

Mickis1994
2013-12-28 16:32
2

Hmm… Kanske testa att träna med någon annan? Kanske kan byta kaniner under träningen så du får känna på hur det är att hoppa andra kaniner som har kommit längre i hoppningen? 🤔

Vart i landet bor du?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

zatanica
2013-12-28 19:54
0

Bor i södra södermanland. Ja vara med någon annan kan ju vara en bra ide, då kan man ju lära sig lite också när man är nybörjare.

Evelina!
2013-12-28 21:09
0

Ja, jag är också intresserad av det där med träningar tillsammans, så man kan få lite input på vad man kan göra bättre av andra hoppare annat än på tävling.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
2013-12-28 21:18
0

Kanske dra ihop en träning för folk på iFokus i stockholms området? :)

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
2013-12-28 21:19
0

#4 Vore ju toppen om man kunde! Jag är på iaf och har några Libra-hinder som ju kunde komma till användning då.

Mickis1994
2013-12-28 21:22
0

#5 Vad roligt! :D Jag får hem två nya hinder på kistamässan och lite bommar så jag har typ tre(?) hinder efter kista. Men om man är några stycken kanske man kan få ihop två banor? Ny tråd kanske?

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
2013-12-28 21:26
1

#6 Gjort en ny tråd nu! Vore som sagt kul om man kunde bli några stycken.