Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 519 ggr
Cilia.Teddytöserna
0

hur ska jag göra?

På lördag ska jag starta min ena hona i rak MSV för första gången. Hon har haft uppehåll i ungefär 2 månader efter jag fick hem henne, hon har dock tävlat en gång i krok sedan jag fick hem henne. Hur ska jag peppa henne inför tävlingen. Fick också veta av fd ägaren att hon gärna svänger ut mellan hinderna, vad ska jag tänka på om det händer. Jag vet att jag inte får stressa upp mig och tro mig jag försöker men jag blir väldigt nervös över att göra fel. Jag är fortfarande ganska mycket "nybörjare" och är så otroligt rädd för att jag ska göra fel så att vi blir diskade.  Jag vet att min kanin kan men jag är mest orolig över mina kunskaper. Jag vet hur allt går till och vad man får och inte  får, men när jag kommer till tävlingsplatsen får jag bara blackout och blir jätte nervös och jag vill inte stressa upp kaninen. Hur ska jag göra? :S

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

MusCarro
0

Diskade lär ni garanterat inte bli :) Ta det bara lugnt och skit i antalet korrigeringar denna gången :) man får tänka på att för varje korrigering så lär du känna henne mer och nästa tävling kommer du säkert veta precis hur du ska hantera henne i banan :) Lycka till!

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Cilia.Teddytöserna
0

#1 Tack för ditt svar. Jo okej, jag hoppas det 🙂

Tack 🤗

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

lovemysack
1

Det kommer gå super! :) innan du släpper ner henne framför start ta ett djupt andetag sen kör ni! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

ninen DH
0

Tycker exakt som #1, strunta i korrigeringarna nu!