Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 839 ggr
NinaS
1

"Inredning" i transportbur?

Ni som tävlar, hur gör ni ordning transportburen? Underlag, hö osv.

svartkanin
0

Jag torkar ur buren med en trasa och sprejar med lite bakteriedödande ifall andra kaniner varit i den innan.
Sedan slänger jag in en vanlig dagstidning, hakar fast en vattenskål på gallret och hänger in en höboll proppad med hö för att det inte ska skräpa ner på tävlingsplatsen.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Anoki
0

Även jag har tidningspapper i buren, över det har jag en tillklippt dörrmatta ifrån ikea. 

Vatten ger jag i akitaskål och hö i en höboll. Självklart har jag med mig extra av detta.

Vincent...
2

Gör iordning transportburarna dagen innan så att det bara är att sätta in kaninerna i dem på tävlingsdagen. Kaninerna sitter på flera tidningar, höet har jag löst i transportburen. Vatten får de i skål, oftast Akitaskålar. Sedan får det något gott under dagens gång.

HAHAHAHAHAHA…..

Cilia.Teddytöserna
0

Tidningar som underlag och till vissa matta. Sedan har jag hö i hö boll för att slippa ha hö överallt och stöka ner på tävlingsplatsen sedan har jag vatten i antingen flaska eller akita skål :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Evelina!
0

Tidningspapper i botten, hö i höboll som sitter fast i ventilationshålen på sidan, vatten i vattenskål hängandes på dörren. Är det kallt har jag även en bit tillklippt liggunderlag under tidningen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning