Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettavel-färg-genetik
Läst 2578 ggr
kyrkeliden
3

Avelsplanering 2014

Hur går det för er alla?
Insåg ikväll att min är klar, wiho!

En tråd att diskutera och hjälpa varandra om det är ngn som letar tänkte jag :) Samt såklart diskutera om man vill nämna vilka kullar man tänker ta.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

sfut
0

Inte planerat att avla men väl att kanske skaffa en pojk nästa år så jag kan följa och se om det dyker upp något kul :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Henni-Chan
4

Jodå det går bara bra har funderat på 3 kullar varav 2 är helt klara. Väntar på svar på den sista. Släpper bomben i början på 2014 😃

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

PrinzeZz
0

jag ska hitta minst en hane, helst två.

Det går inte alls

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

jees
0

Enkelt av svara på! Har ej planerat att ta någon kull under 2014 men har däremot redan nu planerat in en spännande kull i början av 2015. Söker även en hane till min andra hona för parning 2015.

Henni-Chan
0

#3 - Know the feeling. Känns som att hela kaninhoppar-Sverige består av honor 😛

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

WhiteWolf
0

Har en kull klar! Som jag längtar som sjutton efter! Är korsning mellan mitt jättegamla led då de blir barnbarn till mina första stora stjärnor Top och Glimma samt även barnbarn till världens bästa Gustav som är min nuvarande stjärna^^ Förutom detta så är det två underbara individer som skulle funka lika bra som kelkaniner om så var fallet men även har riktiga "hoppskallar"! Kommer bli svårt att inte behålla mer än en:D

Juliaskaniner
0

Tänkte ta Sävast Woodridge <3 Khaos CH Blackhawk :)
ev. testa att ta om Lovis (Woodridge) med Stjärnans S CH Voodoo (Monnie) om han finns kvar vid SM iår, då kommer ju kullen i januari 2014 ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

PrinzeZz
1

#5 skoja inte, antingen är alla brokade, släkt med fel led eller har nå jävla skit i generna 😕

Jag vill ha en stor (typ 3kg) helfärgad hane som inte är släkt med Elliot eller min Saga som jag tycker är cool på banan.

Borde ju inte vara så svårt kan man tycka

Northernlights KU
0

Det går väl lite sådär med kullplanerna just nu… Jag har inte ens kommit till det där mycket frusterande stadiet då man letar som en galning efter en passande hane, för jag har liksom inte hittat någon lämplig avelshona ännu. Tycker att de två honor jag har börjar vara aningens för gamla för en första kull. Eventuellt skulle det väl gå att avla på den yngsta av dem, men hon har inte klassat upp sig så mycket som jag hade önskat och jag tror inte att hon kommer att göra det heller innan våren, så nä, det blir nog ingen hoppkull för henne.

Så, den som har en lämplig avelshona att låna ut på foder för ev. senare köp hör av sig till mig, okej? 😉

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

PrinzeZz
0

#9 jag kan ha några honor till salu, men kanske inte rätt tråd att ta det i så är du intresserad kan du väl skicka ett PM

Northernlights KU
0

#10 Du har PM 🙂

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

[steffie00]
0

Vi ska para Mini Hopp och Freja framåt våren 2014. Ska bli en "hopp- och kel-kull" för jag ska hoppa med ungarna, efter deras pappa, Mini Hopp, som är duktig på det. 

Föräldrarna: Mini Hopp är lejonhuvad/dvärgvädur och Freja är dvärgvädur. Båda föräldrarna är väldigt keliga, tama och fint psyke. Dom kommer vara utekaniner. 

Första kullen för mig som vi tar! Har läst på mycket på särskilt på http://kaninmagazinet.se, och min mamma har tagit flera kullar innan. :) Hoppas det blir några ungar nu. (Vi har parat Steffie innan, 2 gånger, men det blev tyvärr inga ungar då…)

torpetskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bestämt att Laika helt säkert kommer få kull under nästa år. Hane har jag dock ingen aning om… Hon är som tur är obesläktad så kan ta i princip vilken helfärgad pojk som helst. Men vill inte ha massa skit i generna osv så är extremt kräsen och petig :(

Cilia.Teddytöserna
0

#13 lite OT men måste bara säga vilken snygg teckning hon har ! helt kär 😍

Min planering är snart klar, har hittat 2 hanar av 3. Har även tingat lite nya avels honor som ska paras i slutet av sommaren (kommer få dom i början av året). Har även fått fram mer info om min ena hona och har sett vilka otroliga gener hon har, har många kända ch;s i släkten. ska bli så kul att se hur hennes ungar blir !😃

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

lovemysack
0

#14 vad är det för hona du har? :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Cilia.Teddytöserna
0

#15 hon har inte flyttat hem än, kommer inte ihåg upf namnet just nu, men jag åter kommer med det 😊

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

lovemysack
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Ja skulle va kul! :) (pma) Jag är klar med en av mina kullar.. :) Men jag letar fortfarande efter en Blå, blå brokade, viltblå, viltblå brokad, matel i dessa färger (ja allt som har inom blått och göra) hane till min svårklassade hona! ;) #13 Din fina killes dotter! ;) Så är det någon som har en hane i blått, (helst brokat eller mantlat) PMa gärna, hanen ska vara ELIT i bangren!! Honan är helt och hållet obesläktad så jag är noga så det inte är mycket stora led i hanen! ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Juliaskaniner
3

ääändring.. Lovis <3 Ch Apco i hösten 2014 istället, hon är nämligen i toppform nu och vill inte förstöra flytet :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

NinaS
0

Jag planerar en kull i mitt "projekt", med att få en ny färg på en ras (är med i SKAF). Planer finns på att hoppträna ungarna, men föräldrarna är inte hoppade (än, tänkte försöka träna hanen iaf).

Sedan finns planer på att köpa en "riktig" hoppkanin nästa år, men vi får se.