Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettavel-färg-genetik
Läst 651 ggr
tilde&twix
0

Reg gårdsnamn SKHRF

Hej! Jag & min co innehavare Cecilia har länge tänkt på att försöka få tillåtelse att inneha ett eget gårdsnamn inom SKHRF och nu om cirka tio dagar ska det paras inför första hoppkullen. Jag hoppas att ni förstår oss när vi säger att vi vill att ungarna ska födas i vårat namn. Att det ska stå Championettes på anmälningarna och liknande.

Hur så helst har jag lite frågor som jag mer än gärna vill ha svar på, så jag blir så tacksam om ni tar er tid!

¤ Jag & Cecilia bor på olika adresser, men eftersom att alla kullar än sålänge har tagits hos henne så lutar det antagligen åt att vi kommer ha hennes adress. Kan jag stå som medsökare även om jag inte bor på samma adress som henne?

¤ När dom gör hembesök, vad är det man kollar då? Hur går det till?

¤ Hur lång tid brukar det ta, hela processen från ansökan till gårdsnamn dvs?

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

jees
0

Ni måste vara boende på samma adress för att kunna vara medsökande till samma gårdsnamn. Namnet Championettes är jag tveksam till om det godkänns då kaniner ej får heta något med Champion, Super eller Grand i sina namn.

Vid hembesök som någon ur styrelsen för den klubb som du tillhör gör, kollar man bl a så att burar håller godkända mått, att kaninerna ser ut att må bra och att det är rent och snyggt hos kaninerna.

PrinzeZz
1

Championettes kommer ni inte få regga, ord såsom Champion, Great, Super och Grand får inte användas i tävlingsnamnet om inte kaninen tagit cert för att få titeln. Så ni får se er om efter ett annat namn om ni ska regga.

Första frågan är jag ärligt lite osäker på, minns inte hur reglerna ser ut, men jag vet folk som haft samma gårdsnamn men bott på olika adresser, de har dock haft kaninerna på samma adress, så den frågan låter jag vara osvarad.

Dem tittar så alla burar följer mått och inredningen är som de ska, så kaninen har mat och vatten och att burarna är rena och fräscha. m.m.

Det beror helt på hur snabba ni är. Först fyller ni i en blankett som skickas in till klubben, klubben ska då kunna "rekomendera" dig som uppfödare, alltså skriva en text om vad de tror om dig som uppfödare och ägare. Sedan kommer hembesöket. Alla dessa papper som blir ska sedan skickas in till förbundet, här kan det ta några veckor eftersom alla arbetar ideelt och har olika mycket tid att lägga på föreningsarbetet. Du kommer få ett mail/brev om att ditt gårdsnamn är godkänt/icke godkänt. Är det godkänt får du även en räkning på 300:-. så fort du betalat in kan du sedan använda ditt gårdsnamn

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

tilde&twix
0

Okej, tack för alla svar!

[RC1393]
0

Och så måste en medsökare som har huvudansvaret vara över 18år.

tilde&twix
0

#4 Ja det har vi koll på!