Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1906 ggr
Pylva
3

(S) Starksmurfen och Kroxelikrax

Den 6/9-2012 föddes 7 fina små bäbisar här hemma hos mig. Ungarna är efter två väldigt fina hoppkaniner vid namn Fortunas Livtrasir (Dora) och Tribe's Midnigt Festival (Hector). Det finns just nu 2 glada och snälla kanintjejer kvar till salu från denna kull.

Pajarito's Starksmurfen är den ena honan som fortfarande är till salu. Hon är viltgulbrokad och väldigt slank och högrest i kroppen. Trots att jag inte hopptränat med henne särskilt mycket så har hon ändå visat sig förstå vad kaninhoppning går ut på. Hon hoppar med fart och snygg teknik liksom sina föräldrar. Redan på sin debut lyckades hon knipa en pinne och placering på 1+0. Starksmurfen kommer utan tvekan att bli en riktigt rolig tävlingskompis med tanke på de fartfyllda lopp hon kan bjuda på. Dessutom är hon väldigt trevlig och social. Hon sitter gärna i famnen och gosar en stund, men föredrar att få vara nere på marken och rejsa omkring.

Pajarito's Kroxelikrax är också till salu. Hon är viltgråbrokad med japantecken, och liksom sin syster är hon högrest i kroppen. Kroxelikrax är nog den lugnaste ungen i kullen, men hon har trots detta en massa spring i benen. Hon är väldigt social och snäll, och kommer alltid fram för att hälsa när jag kommer ut i kaningården. Jag har inte tränat så mycket hoppning med henne heller, men hon visar också att hon förstår sig på det här med kaninhoppning riktigt bra. Redan på andra starten gjorde hon ett nollat lopp! Hon hoppar med fart och fin teknik hon också, och lär liksom sin syster bli en riktigt rolig vän både på banan så som hemma.

Föräldrarna till dessa två fina små kaniner heter som sagt var Dora och Hector. Dora är min högresta och långbenta, siames japanbrokade hona efter Ekbackens CH Faith To Believe och Flamencos Kalypso. Hon är elitklassad i rak och längd, svår i krok med pinnar, samt pinne i höjd. Hon är en riktigt duktig kanin som alltid är rolig att äntra banorna med. Hon har en massa spring i benen och bjuder alltid på snabba lopp, dessutom hoppar hon stort över hindrena samtidigt som hon för det mesta är väldigt fokuserad.

Hector är elit i alla fyra SM-grenar, med ett cert samt KM-titel i rakbana. Han är efter Trombens GT CH Forever Wild och Syrenens Helga Huffelpuff. Hector ser alltid ut att ha väldigt lätt för sig ute på banorna. Han hoppar liksom Dora med både fart och fin teknik som tar honom högt och långt över hindrena. Kroppsmässigt är han högrest och fin!

Starksmurfen och Kroxelikrax kostar 400 kr styck, med detta ingår även ett faktahäfte, övergångsfoder och tävlingsbok. Om du är ute efter en hoppglad och redan väldigt duktig kanin så kan jag lova dig att dessa två tjejer lär vara något för dig! De har som sagt var inte bara visat sig vara riktigt talangfulla när det gäller hoppning, utan även charmiga och snälla små vänner på hemmaplan.

De finns just nu i Stockholm, men leverans går alltid att lösa! Om du är intresserad av någon utav dem så kan du mejla mig via ylva1@comhem.se.

Du kan se fler bilder och text på Starksmurfen och Kroxelikrax på bloggen, hemsidan eller i deras annons på SKHRF's sida.

Pylva
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu! Starksmurfen på sin rak lätt debut. Bilden är fotad av Sofie Jansson.

Pylva
1

Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu!

Pylva
1

Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu! Starksmurfen på sin rak lätt debut. Bilden är fotad av Sofie Jansson.

Pylva
1

Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu!

Pylva
1

Kroxelikrax, viltgråbrokad hona med japantecken, till salu! Här debuterar Kroxelikrax rak lätt. Bilden är fotad av Elin Gardelius.

Pylva
1

Kroxelikrax, viltgråbrokad hona med japantecken, till salu! Kroxelikrax på sin rak lätt debut. Bilden är fotad av Elin Gardelius.

Pylva
1

Kroxelikrax, viltgråbrokad hona med japantecken, till salu!

Pylva
1

Northernlights KU
2

Snygga Smurfsyskonen 😍

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Pylva
1

Båda kanintjejerna finns fortfarande kvar till salu! Hör av dig via ylva1@comhem.se eller PM här på iFokus vid intresse! Jag kan visa upp fler bilder på de om någon vill, bara att hojta till isådana fall :-)

marty94
1

Fortfarande väääldigt sugen på starksmurfen så fin 😍

Pylva
1

#11 Ja hon är verkligen riktigt fin! Hon är inte den lugnaste utav dem, utan har istället en massa spring i benen. Men hon är väldigt nyfiken och kommer gärna fram och hälsar. Snäll och fin! :-) Dessutom lär hon bli en riktigt rolig tävlingskompis med tanke på att hon redan har bjudit på fartfyllda lopp de tre gångerna hon har tävlat. Hon har inga problem med hinder överhuvudtaget! Hon hoppar högt och långt över både stora och små hinder, liksom sina föräldrar :-) En väldigt fin kanintjej med andra ord!

Om du är intresserad eller vill veta mer om henne så får du jätte gärna höra av dig till mig. Min mejl är som sagt var ylva1@comhem.se, men du kan även skicka PM här på iFokus.

Pylva
1

Starksmurfen har flyttat och nu är det bara hennes fina syster Kroxelikrax som söker ett nytt hem! Kroxelikrax är en snäll och lätthanterlig kanin som älskar att få uppmärksamhet. Trots ett fåtal starter och knappt någon träning har hon visat sig hoppa riktigt bra! Hon flyger enkelt över stort som smått med fin teknik. Dessutom har hon hunnit plocka en pinne i krok. Kroxelikrax är en rolig kompis både hemma så som på banorna! 🙂 Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse.

Pylva
0

Pylva
1

Kroxelikrax (eller Ettan som jag kallar henne) tittar fram bakom mamma Dora 🙂

Pylva
1

Kroxelikrax tävlade idag i rak lätt. Hon gjorde två snabba och fina lopp, men tyvärr fick hon med sig 2 slarviga fel i grunden. I finalen visade hon däremot upp hur duktig hon egentligen är genom att göra en snygg och felfri runda! Kroxelikraxs fina prestation räckte till en precis utanför placering.

Kroxelikrax är en väldigt okomplicerad hoppkanin och passar därför bra för både nybörjade och erfarna kaninhoppare. Hon hoppar med snygg teknik som tar henne högt över både stora och små hinder, dessutom är hon väldigt hindersökande och springer på i en bra fart över banan. Den som köper denna fina lilla kanin kommer med andra ord få en riktigt rolig tävlingskompis! Men Kroxelikrax bjuder inte bara på en kul tid ute på banan tillsammans med sin förare, utan hon är också en väldigt bra vän på hemmaplan. Hon är både social och nyfiken. Hon sitter gärna lugn för att bli klappad, både nere på marken och i famnen.

Jag kan passa på att tillägga att Kroxelikrax är van vid att bo tillsammans med andra kaniner, och skulle därför inte ha något emot att bo ihop med en burkompis.

Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse. Kroxelikrax kostar 400 kr, med det ingår ett faktahäfte, en tävlingsbok och övergångsfoder. Hon finns just nu i Stockholm, men leverans går alltid att ordna. Så tveka inte att höra av dig vid intresse, oavsett vart i landet du bor 🙂

Pylva
1

valorous.kid
0

#13 haha du har en EXAKT likadan transportbur som jag ;)

Pylva
0

Kroxelikrax är fortfarande kvar till salu! I helgen tävlade hon rak lätt x2 vilket resulterade i 2 pinnar efter att hon hoppat fint på 1+0 och 0+0 GladDetta är en riktigt duktig kanin som hoppar med fart och fin teknik. Hon passar perfekt till både nybörjare och erfarna kaninhoppare tack vare sitt okomplicerade sätt att vara ute på banorna. Hon springer på i en bra takt och är väldigt hindersökande!

Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse eller PM här på iFokus. Fler bilder kan läggas upp om så önskas!

Cilia.Teddytöserna
0

Vart finns hon? Intresserad om det ej är förlångt , bor i Skåne :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Pylva
0

Till följd av många oseriösa köpare finns Trolla och Ettan nu åter till salu! De letar efter ett kärleksfullt hem som är redo att ta emot två mycket snälla och intressanta kaniner.