Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: hinder-selar-andra-tillbehör
Läst 2449 ggr
Evelina!
0

Bästa sel-/koppeltillverkaren?

Ja, vilken sel-/koppeltillverkare tycker ni är bäst? Kvalitet, service, utbud? Och varför tycker ni just så? Varifrån kommer era selar och koppel? 

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Henni-Chan
1

Oj det var en svår fråga. Jag skulle nog nästan säga att det beror på vad du vill ha för typ av sele.

Gnagarboden har härliga h-selar tycker jag. De finns i rätt många färger, material och även lite dekorationer. De har även snygga och slittåliga koppel i längderna 2, 2,5, 3, 3,5 och 4 m.

Tallbackens säljer också men tyvärr har jag inte någon större erfarenhet av hennes selar. Har haft 1 som jag inte var så förtjust i materialet av. Men storlekarna och hållbarheten var helt okej.

Toves selar & koppel säljer underbart snygga selar tycker jag i alla olika varianter (h, bog, bröst) samt har roliga färger och mönster på både selarna och kopplen. Har köpt ett par lass från henne i år och är mer än nöjd! Hos henne kan du dessutom välja längder på kopplen själv.

Även hon tror jag har snabbknäppe om man så önskar.

Gullvikens selar har grymt snygga bröstselar! Men också snygga h-selar av bra hållbarhet och smala band. Snabbknäppe eller vanliga. Något lite dyrare än Tallbackens och Toves men hon har otroligt stor variation på tyger.

Priserna tycker jag inte skiljer så mycket men Gullvikens och Gnagarboden tror jag har lite högre priser än de andra två.

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Vincent...
2

Jag tycker att Johannas selar (http://johannasselar.weebly.com) är bland de bästa! Hon gör selar till ett mycket bra pris, de är otroligt fina, gjorda av ett bra material och hon gör efter önske mål. Sedan tycker jag att Empas Djurtillbehör (http://empasdjurtillbehor.wordpress.com/storlekar/) gör jättefina selar av mocka till ett bra pris.

HAHAHAHAHAHA…..

Sunes
0

Länka gärna till sånna som man kan handla av utan att behöva ha Facebook :D

kyrkeliden
0

Tallbackens har jag en del ifrån. enda selen som passar Happy perfekt är en av Lisas. Har mellanstorlekar Medium/Large t.ex. som är den storleken jag tycker passar mina bäst så riktigt nöjd med det. selar som sitter bra och inte halkar bakåt (bogselar).

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Henni-Chan
1

Jag var även ett stort fan av Rabb-it's selar och koppel. Men tyvärr verkar hon inte ha sån stor aktivitet med selmakeriet längre 😕

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Peak303
0

Jag har bara selar från Tallbackens.
Dem är jag väldigt nöjd med än så länge, men har inte haft dem så väst länge!

#5: Ja Rabb-it hade fina selar, skulle beställa där precis då hon hade så mycket att göra så jag fick aldrig svar på min beställning vilket var lite synd. Hennes sådan USA sele var super fin. Aldrig hittat en liknande sedan dess! :o

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

kaninsnobben78
0

Jag gör kanin koppel. För. Säljning. Min för 25kr st jag har med mig. För. Tävlingar. Trestadskh. Uddevalla. Och. Trollhättan Jag har ingen. Hemsida. Till koppelen Det kommer. En. Maila kaninhoppare -45@hotmail.com jag har. Grupp om mina. Koppel. Heter. Susanne s koppel Så har.

Nallemillan
0

Har bara köpt av Gullvikens + Rabb-it