Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 872 ggr
Henni-Chan
2013-11-27 14:47
0

Största drömmen?!

Precis som rubriken säger, vad är er största dröm inom kaninhoppningen? Är det kanske att vinna stora tävlingar?, påbörja avel och införskaffa gårdsnamn?, att äga en kanin från en specifik uppfödare?, bygga burar?, tillverka egna hinder och sälja m.m

Eller är det en dröm som redan är uppfylld och du klurar på nästa? Här är det bara att skriva av sig och ta del av alla kaninmänniskors tankar.

Dela med dig av dina drömmar, inga drömmar är för udda! 😃

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Henni-Chan
2013-11-27 14:49
0

Personligen så var nog min allra första dröm, när jag började med kaninhoppningen, att få äga en kanin som kom från en av de allra största hoppuppfödarna då, Grenens kaniner. Men i takt med att jag utvecklades och klättrade uppåt med de kaninerna jag redan hade försvann den drömmen rätt snabbt.

Idag skulle jag nog säga att min dröm är att få en kanin som är i princip likt min ögonsten Kin, som jag tyvärr förlorade i sjukdom för ca 1,5 år sedan.

Men det är roligt med drömmar tycker jag, för när en går i uppfyllelse kommer oftast en ny 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[vigge_]
2013-11-27 15:27
2

Min största dröm som inom kaninhoppningen är några:

- Bli en kvalificerad domare

- Vara med i styrelsen i STKH

- Att få vara med i SM

- Att bli ihågkommen som en stor kaninhoppare.

Detta är typ mina drömmar :)

Friggeshoppkaniner
2013-11-27 15:40
0

Min största dröm skulle vara att klassa upp Keso till elit och få första certifikatet tillsammans samt att vi skulle få många år tillsammans och att jag skulle få en hona efter henne.

Juliaskaniner
2013-11-27 16:17
0

Alltså mina allra största drömmar har blivit uppfyllda, det mesta av min Adde. 
Men åh vad jag vill ha en Adde-kopia, skulle vara så fantastiskt. 
Om det är någon mer dröm så är det väll att Lovis skulle ta det sista certet till CH eller kanske de sista till GT CH :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

kyrkeliden
2013-11-27 16:57
0

Önskar jag hade någon stor dröm, för det är ju trots allt de som gör att man ofta fortsätter och tävlar o så. Haft drömmar och mycket har jag uppfyllt och är bortskämd så ja…. senaste åren har jag inte haft någon riktig dröm eller "mål" att sikta mot och jag tror det är en av anledningarna till att suget ibland försvinner. 

Jag får helt enkelt börja drömma igen ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Henni-Chan
2013-11-27 19:34
0

Härligt att höra allas drömmar, så kul att få läsa och ta del av era kaninhoppningsliv 🙂

#5 - Jo det har du, du vet bara inte om det. Kanske att bli 08:a 😉

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Claranordquist
2013-11-27 20:21
1

Jag har ingen direkt dröm när det gäller mina kaniner, men det är ju alltid kul när de går bra :D men skulle vilja hoppa SM och åka runt i hela landet och tävla i ALLA klubbar :) och träffa fler underbara kaninmänniskor såklart ;)
Förövrigt vill jag, om nått år bli domare och utveckla sporten ännu mer ;)

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Henni-Chan
2013-11-27 20:29
0

#7 - Härligt Clara! Det ska vi nog kunna se till att det ska gå 😉

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Anoki
2013-11-27 20:41
3

Har inga drömmar inom hoppningen, har satt mål som jag hoppas kunna uppnå, någon dag. Att delta i SM, kista osv är inte så viktigt. De viktigaste för mig är att komma så nära mina kamrater jag kan, och visst är jag nära dom nu, men något kan man alltid förbättra.
Jag vill växa med mina kaniner. 🙂

torpetskaniner
2013-11-27 22:45
0

Just nu har jag väl ingen direkt dröm. Men har en del mål iallafall :)

- Att Päcklan blir elit i allt, bara krokig bana kvar :)
- Att komma igång igen med tävlandet och satsandet på kaninerna
- Ta kull på Laika!
- Tävla SM med Päcklan i vår (blir mitt första SM!)

kyrkeliden
2013-11-27 22:46
0

#6 hahah ja, o om jag byter till er klubb har jag väl snart varit medlem i alla sveriges, haha, alltid ngt o drömma om ^^

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Henni-Chan
2013-11-27 23:17
0

#11 - Klockrent! :D

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

jees
2013-11-27 23:36
0

Att någon gång äntligen komma iväg till Kistamässan. Har pratat om det länge men det blir aldrig av. Skulle även väldigt gärna vilja tävla på Midnattssolscupen någon gång. Tycker att det låter lite häftigt.

Henni-Chan
2013-11-27 23:37
0

#13 - Kan säga att både Midnatt och Kista är riktigt tuffa tävlingar som lämnar spår i både kanin och förare! Kommer du iväg till någon har du garanterat ett minne för livet 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

PrinzeZz
2013-11-28 11:39
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det där är svårt, jag har aldrig varit en människa med drömmar, jag är glad om det går som det ska utan missöden liksom.

Förut kan jag tänka mig att det var att vinna SM, men det har jag ju gjort nu så även om man satsar på ett SM numera så är det väl inte samma sak längre.

Jag tror jag omedvetet satsar på att ha så kul som möjligt, och oftast handlar det inte om SM, Kista, Bergslag eller andra större evangemang utan träningar med klubben, roadtrips med vänner och heja på sina klubbkompisar i länskamper.

Det roligaste är ju att dokumentera detta 😇

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Mickis1994
2013-11-28 13:18
0

Även om jag lagt hoppningen på hyllan nu och där får den vara ett bra till så har jag drömmar. Jag skulle så gärna vilja tävla i elit samt ha en framgångsrik hoppkull. :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Peak303
2013-11-28 13:19
0

Mina drömmar idag är att kunna ha plats till fler kaniner då jag vill satsa på hoppningen och börja föda upp samt regga mitt gårdsnamn. Även kunna få fram/skaffa en madagaskar/madagaskar mantlad som mina 2 första kaniner var. :)

Men det jag hoppas kunna göra är att klassa upp Zappen och tävla aktivt. Även kunna ta en kull mellan honom och min egenuppfödda flicka nästa eller nästa år igen. 
Regga mitt gårdsnamn hoppas jag kunna göra redan i vår. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

LeaHumlan
2013-11-28 15:34
0

Min absolut största dröm inom kaninhoppningen (som jag har haft ett år nu) är att få starta på Kista med någon av mina! och är så otroligt glad att jag ska få göra det nu 2014! med Miss Pinkys Desert Juniper, min fina lilla jamie. Kommer ihåg det här årets Kista mässa när jag var och ställde ut i PET-klass, då hade jag haft Jamie i typ 2 månader, kunda aldrig förstå (och kan fortfarande inte förstå) att jag faktiskt ska hoppa på Kista med Jamie! ;) Tyckte alla hinder var som typ höga murar :O

En stor "dröm" jag har också är att bli domare och någon gång sitta i 08:as Styrelse! och som Clara också sa vill jag åka och tävla i ALLA klubbar i Sverige!

Sedan när jag blir lite äldre vill jag ha uppfödning med gårdsnamn, och föda upp en elit kanin! Coolt ;)

min blogg----> www.minkaninblogg.blo.gg

Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Henni-Chan
2013-11-28 16:51
0

Vad roligt att få läsa och ta del av så många mål och drömmar! 😃
Det är ju ofta dessa som håller oss kvar i sporten och klubbarna

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Evelina_H
2013-11-28 17:23
3

#2 Vad underbart att höra att din dröm att atta vara med i STKHs styrelse, Vilgot! ❤️
Vi har Kistamässan framför oss och om du känner att du vill hjälpa till med något så hör gärna av dig så ser vi till att du får vara med att planera och fixa, oavsett som du är med i styrelsen eller inte…

//Evelina (evelinahellenberg@hotmail.com)

PandaFish
2013-11-29 07:18
0

Nästan alla de drömmar jag hade när jag började med kaninhoppning har slagit in, få en champion (har fyra nu), bli domare, föda upp en SM vinnare, föda upp en Champion(har fött upp tre). Men det finns två som fortfarande inte har slagit in och som jag fortfarande har kvar :) Och det är att regga gårdsnamn och vinna SM.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Henni-Chan
2013-11-29 14:34
0

#21 - Det är bra Sandra och när två sista kommer slå in (dvs. typ snart hehe) så kommer nya 😉

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF