Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 625 ggr
Cilia.Teddytöserna
2013-11-21 19:45
0

Tävlingsbok?

Nästa vecka ska jag tävla min "nya" kanin, men jag vet inte hur jag ska göra med tävlingsboken. Hon är tävlad i dalarna innan alltså inte inom min klubb (Lkh/skhrf), hur ska jag då göra med hennes tävlings bok? hon är inte reggad än då hon bara tävlar msv just nu. Och ska jag bara skriva mit namn över förra ägarens namn på tävlings boken, eller hur ska jag göra där? Behöver snabba svar för att jag ska kunna fixa en ny tävlingsbok tills den 30:de. 

Någon som vet om man kan fixa en tävlingbok på plats annars? tävlingen jag ska till är i Kvidinge det är skånes kaninhoppare som håller i den.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Henni-Chan
2013-11-21 20:10
0

Vad jag vet kan göra på tre olika sätt.

1. Du kan stryka över den gamla ägarens namn ja. Hade kaninen varit registrerad på den gamla ägaren måste denne skicka in ägarbytesregistrering till förbundets kaninregistrator.

2. Du kan köpa en nya bok till kaninen och enbart fylla i pinnarna på klassningstabellen på första sidan.

3. Använda en tillfällig tävlingsbok om du inte har den gamla eller möjligheten att skaffa en ny innan tävlingsdagen.

Men om du är osäker kan du alltid fråga kaninhopparna på tävlingen, de hjälper alltid till! 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2013-11-21 20:12
0

#1 okej, jag har fått hjälp av hennes föra ägare så det löser sig säkert ;)

Henni-Chan
2013-11-21 20:17
0

#2 - Toppen, lycka till på tävlingen! =)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Cilia.Teddytöserna
2013-11-21 20:21
0

#3 tack så mycket ! 😃

skanorskaniner
2013-11-21 23:31
0

Tävlingsböcker ska gå att köpa på tävlingen den 30/11, de kan va slut men har för mig att vi hade några kvar efter förra tävlingen :) Så kul att du ska komma :)

Cilia.Teddytöserna
2013-11-21 23:36
1

#5 ska du dit? så kul! Ska försöka ta inez näst sista pinne till svår, så är såååå spänd på tävlingen ;)

skanorskaniner
2013-11-22 07:10
0

Ja jag ska dit :) blir ju spännande :) ska du tävla någon mer? Glöm inte bort att sista anmälnings- och betalningsdag är idag ;)

Cilia.Teddytöserna
2013-11-22 07:12
0

#7 jag ska bara tävla inez, då jag känner att dom andra inte är redo för krok än och sen är min andra är nu opererad så han kan inte tävla än :/ men Tilde ska starta hennes kanin Charly för första gången i mini :) jo jag vet, jag ska skicka in pengarna ikväll :)

jees
2013-11-22 11:31
0

# 7 och även göra en anmälan antar jag?