Lånar ut hane!
Hej!
Nu har jag tänkt efter lite och bestämt mig för att låna ut MiniPim till avel. Det har varit vissa som frågat om jag lånar ut honom, men jag kommer inte riktigt ihåg vilka och så. Så jag tänkte se om det är några intresserade här. :)
MiniPim är en riktigt härlig kanin som är lättklassad inom hoppningen. Han har tyvärr inte några pinnar än, men hemma hoppar han jättefint och felfritt. Han är inte framavlad för hoppning utan jag har tränat upp honom själv, men pappan är också riktigt duktig men han tävlas ej.
Jag tror att det kan bli riktigt härliga ungar mellan honom och någon hona som har mycket fart i sig!
Jag vet inte speciellt mycket om MiniPims stam, utan vet endast om hans föräldrar och mormor.
U: Micki - svartbrokad (avliden tyvärr)
E: Leo - Viltgul
UU: *Vet ej namnet* - Svart
Han är dvärgvädur och det är hans släkt med.
Men MiniPim är en liten busig och HÄRLIG kanin som kan mycket bara han vill, han kan vara väldigt envis men har ALDRIG visat några aggressiva tendenser. Han är en rätt mammig kanin, han vågar inte lämna buren om jag eller någon annan inte är där och han är väldigt väldigt social. Man kan ha honom lös på tomten och han brukar alltid stanna kvar!
Han är vitblåögd MEN japanbrokad under det vita, alltså ska han INTE paras med en brokad kanin.
Jag och MiniPim finns några mil utanför göteborg och tävlar för västkustens kaninhoppare. Så isåfall kan ju parning ske på tävlingar om någon är intresserad av det. :)
Jag har inga krav på hur honan ska vara, eller ja det är ju inte mitt ''problem'' men som sagt ska hon inte vara brokad och inte ha någon könssjukdom osv.
Bilderna har Mathilda Andersson GUllholm tagit!
Putt :)
törligt då… kunde tagit han till belle annars
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#5 Åh!! :(
Såååå fin :)
#8 Han tackar! :D
Jag är intresserad :) PM:a mig :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Måste bara säga att han är en superfin och duktig kanin!