Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettavel-färg-genetik
Läst 717 ggr
Ribby
0

(K) Hane till parning i vår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brutal Rockabilly Tempest "Brunella"

En tjej som just nu är drygt 5 månader. Planerat att ta hennes första kull i vår och känner att jag vill ha lite tid att välja hane och planera lite med ägaren till hanen.

Brunella är en rar tjej på 1,6kg i dagens läge. I vår kommer hon ligga på 2-2,5 gissar jag.

Hon är försiktig av sig men super i hoppningen. Debut sker nästa månad då tävlingarna inte är så ofta här i området. I banan springer hon på fort som tusan och är uppe i lättklass på träningarna klubben har haft. 

Obesläktad

Jag letar efter en sprallig och hetlevrad kille, som är säker i hoppningen och som gärna får vara obesläktad.

Skulle vara kul med någon högt klassad grabb men i och med att Brunella i dagens läge inte ens har startat så är jag helt förstående med att dessa kaniner inte finns tillgängliga (men finns det någon mot förmodan med en duktig kanin så får nu gärna höra av er).

Finns det någon som kanske har en obesläktad hane som tävlar aktivt eller som iallafall är duktig? Har inte så höga krav men vill gärna se när han hopptränas lite då jag letar efter ett "typiskt" temperament!

Hoppas det finns någon grabb där ute åt lilla Brunella. Vi finns i Östergötland.

Ribby
0

http://www.youtube.com/watch?v=3Yj6jEVplTU

Träning från förra månaden. Hoppar Lätt banor i både krok och rak i dagens läge.

Ribby
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och bildbevis på första gången vi klarade vattengraven ;)