Söker hane till parning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hane sökes till parning
Söker nu en hane till parning nästa vår till min hona Knowledge Of Nature.
Lite om Inez:
Inez är en underbart trevlig krabat med underbart temperament. Hon går ihop med allt och alla, älskar att bli klappad och gör allt för att få komma upp i knäet och mysa. Hon är alltid lika glad och framåt, utöver är hon en underbar liten tjej.
Om Inez på banan:
Då jag själv inte tävlat henne än så tar jag det som förra ägaren beskrev hon och hur jag har upplevt henne när vi tränat här hemma. Hon är väldigt snabb i benen och kan ibland bli lite slarvig då hon vill framåt på hinderbana så benen går som motorer på henne och kan resultera med lite slarv. Hon har väldigt fina luftiga hopp och kan kontrolleras sina rörelser bra. Hon har väldigt stor kapacitet och jag tror att hon kan komma långt.
Som mamma:
Jag har själv inte haft kullar på henne förut. Så jag vet inte riktigt hur hon är som mamma av egen erfarenhet. Men enligt förra ägaren var hon lugn med lite stressad eftersom det var hennes första kull, hon visste vad hon skulle göra och tog hand om alla ungar och alla lever än idag.
Snabb info om Inez:
Född: 2012-07-08
E: Sunny, Miniklassad
U: Edward Cullen, Elitklassad i det mesta
Ras: Hoppkorsning
Färg: Japantecknad S/G
Klasning
Rak: MSV, 0 pinnar
Krok: MSV 2 pinnar
Skriv gärna lite om er hane, färg vilken nivå han tävlar på & skicka gärna med en bild på han.
Vi finns i skåne och kan ta mig runt på dom flesta ställena i skåne.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Vad för typ av hane söker du?
Klassning & meriter?
Härstamning?
Besläktad eller obesläktad?
Temperament & personlighet?
Färg, storlek?
Jag har ingen egen hane att erbjuda, men om jag vet vad du söker kanske jag kan komma med några förslag på hanar då jag känner en hel del (och känner till ännu fler) skånska kaninhoppare 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Klassning: ända kravet är att han ska vara över medel i allt, men gärna så högt som möjligt.
Meriter: hm.. jag vet inte riktigt, jag vet ju att Inez har bra meriter till att kunna komma upp i elit, så något sånt där ;)
Besläktad eller obesläktad: besläktad då jag vill kunna sätta H-bevis på ungarna.
Härstamning: jag har inte så bra koll på hoppkaniner i övrigt 😊 men så bra härstamning som möjligt.
Temprament: såklart vill jag ha en hane med bra temprament, lugn men ändå pigg.
Personlighet: glad, lekfull, pigg.
Färg: spelar inte så stor roll, men om det finns någon i färgen Zobelsiames blå, eller gul/blå japan brokad skulle jag blivit över lycklig
(vill helst ha en hane med mkt vitt i färgen )
Storlek: inte över 2 kg.
Om det är något jag förstått fel, så säg gärna det. Har inte så bra koll på alla dessa begrep 🤐
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Några bilder på Inez, som jag kan tillägga att är en himla trevlig liten tjej😊 (Från en vän till förra ägaren Moa)

/ Angelica
#3 så fina bilder! Ja hon är urtrevlig :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#1 hade du någon hane att rekommendera i Skåne ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#5 "Didde" kanske? http://haradalshoppkaniner.weebly.com/didrik.html
Jag har träffat honom någon gång för ett antal år sedan och kan intyga att han är en väldigt trevlig herre 🙂Har dessutom haft en dotter till honom som var helgrym, men som dessvärre dog alldeles för ung… (Kaninen på min avatarbild f.ö.) Snoka runt lite på hemsidan så hittar du säkert nån mailadress eller liknande till hans matte så du kan maila och fråga om han kan tänkas utlånas till avel 🙂
Får jag fundera lite till kanske jag kommer på fler passande hanar 😉
----------
#2 Med meriter i sammanhanget så syftar man oftast på t.ex. placeringar i större cuper, SM-placeringar osv.
När man pratar om besläktat/obesläktat så menar man om kaninen är släkt med några av de större leden inom hoppkaninaveln. Om de kaniner som man brukar räkna till "de större leden" kan man läsa om t.ex. här: http://kaninhoppning.ifokus.se/articles/4d714899b9cb46222105d454-kanda-kaniner Om en kanin inte har någon av dessa kaniner i stammen brukar man kalla den för obesläktad. Men även en obesläktad kanin kan alltså ha "känd" härstamning i det avseendet att man vet vad föräldrarna och de andra släktingarna heter, vad de har för färg, ras osv.
Både Inez och även Didde t.ex. är alltså obesläktade (så vitt jag vet), men det går alldeles utmärkt att skriva härstamningsbevis på deras ev. ungar. Egentligen kan man skriva härstamningsbevis på vilken kanin som helst så länge man vet vem som är mor och far till den.
Resten verkar du ha bra koll på 😉
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#6 okej då kollar jag upp han ;) Okej, jag är ny i hoppuppfödning så det är df jag inte har så bra koll på allt det;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Ska bara säga att Inez bär på blått! :) Hennes syster är svår i rak och Msv i krok! :) hon har även en pinne i höjd! Inez första kull är super snygg!! ;) hon tog hand om dom väldigt duktigt och var väldigt mån om vad man gjorde med dom. Så fort man tog upp ungarna var hon jämt där och kollade vad man gjorde med dom. Hennes syster var lika duktig med sin kull. Och båda hennes avkommor tävlar och tar pinnar. :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Spelar det nån roll om den är högrest och slank eller liten och "klumpig"? Stående eller liggande öron? (Osv) Har nämligen en hane på ca 1-1,5 år som är gul/blå japantecknad. Han är ganska liten (men inte för liten enligt mig) lite vädursliknande kan man säga. Det dröjde lite med selträningen (han är ganska envis) så han är bara lättklassad med 1 pinne i rak (han har bara tävlat lätt 3 gånger). Han hoppar med fart och utan att tveka, klarar han inte hindret hoppar han ändå typ. Jag tror absolut att han kommer klara av de högre klasserna efter lite mer träning. Hans storebror, som är mycket segare att hoppa med, är svårklassad i rak och medelsvår i krok med 1-2 pinnar. Jag finns i Kalmar och tävlar i kokh (kalmarorten kaninhoppare, några från skånes kh kommer o tävlar hos oss ibland så det är ju inte helt omöjligt att ta sig hit och tillbaka på en dag), ifall det var intressant och inte för långt bort är det bara att skickas pm :) (Kan tillägga att jag måste fråga mamma ifall det var nåt ^^)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#9 hm… jag vill gärna se en bild på han. Är han fram avlad för hoppning?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#11 å vilken snygging, pm;a mig så kan vi diskutera lite. Har en annan hanne jag är intresserad av också ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna