Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 921 ggr
Mickis1994
0

(S) Två unga hoppkaniner

Jag har insett (då jag inte alls har blivit bättre) att jag inte kommer orka tävla med kaninerna. Det är något jag inte orkar. Detta pga hjärntröttheten. Jag klarar inte av så långa dagar som hoppningen oftast är. Inte ens halva dagen, plus att jag blir trött dagen efter. Hela dagen efter kommer åt till att vila.

Så jag har beslutat mig för att sälja vidare mina älskade kaniner till någon som vill hoppa med dom. Hittar jag ingen köpare så får de stanna, för jag trivs så bra med dom. Men jag känner att de båda förtjänar en chans ute på banorna. Vill ni veta mer om varför så PMa mig gärna så kan jag förklara vidare.

Jag har inte hopptränat med någon av kaninerna.
Jag kan ta mig till tävlingarna runt om Stockholm och ev. uppsala. Övrig transport brukar alltid att fixas. Finns i Täby, norr om Stockholm.

Snöflingans Mi Lajki "Ila"
Ras: Vädurskorsning
Kön: Hona
Född: 30 maj 2013
Färg: Viltzobel
Färgkod: am_ Bb C_ D_ G_
Vikt: ej färdig vuxen
Uppfödare: Fia Eriksson
U: Starlight's Barba Belle
E: Snöflingans Sebastian K

Ila är en helt underbar tjej som verkligen har massa fart i tassarna. Hon är en jättetrevlig tjej som aldrig tackar nej till lite mys och gärna tigger om en liten kelstund och lite godis. Förutom att hon har mycket fart i tassarna så är hon framåt, tuff och modig med bestämd åsikt! Tror hon kommer blir en väldigt rolig hoppare. Hennes pappa var inte ens året när han klassade upp sig i elit. Får debutera 30 september.

Picture
Picture

Miss Pinkys Bubble Coral "Otto"
Ras: Vädurskorsning
Kön: Hane
Född: 7 juni 2013
Färg: Viltgrå brokad med japantecken (synd i ansiktet främst)
Färgkod: A_ bj_ C_ D_ G_ Kk
Vikt: ej färdig vuxen
Uppfödare: Hendrike Palm
E: Midgårdsolens Tor
U: Trombens Yarrah Boko

Lilla söta Otto. Han är alltid framme och hälsar när jag kommer. Han är jättesnäll och lugn i buren. Men i hagen får man ser mer av hans fart och en mer tuffare kanin. Han är alltså inget märkvärdigt i buren förutom sin snällhet men får se hur det blir på i koppel och på banorna, är han lik sin mor så taggar han till där och visar sitt rätta jag. Inget mig emot att ha en kelgris hemma och en hoppare på tävling. I koppel är det full fart som gäller, jag har lite svårt att hänga med i mellan åt då det går ruskigt fort ibland, men han ger alltid framsteg i koppelträningen. En riktigt fin kanin. Får debutera 7 oktober.

Picture

Picture

Hem är viktigare än priset. Endast symboliska summor på 300kr, men detta kan självklart diskuteras.
PM:a eller mejla michaela.glansk@hotmail.com för intresse eller vidare frågor. Fler bilder finns.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Putt för dessa fina kaniner! Passar nu nybörjare som vana kaninhoppare!

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Putt! Otto letar fortfarande hopphem!

I helgen klassade Otto's mamma Ebi upp sig till elit i krok! Heja!

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Otto kan transporteras ner till linköping den 9 oktober :)

Mvh Michaela Glansk.