*utvecklingskarta* Snö-ett mini hopp
åh snö så söt nästan så man vill komma och kidnappa henne hehe XD ne skoja bara men hur högt har hon lärt sig att hoppa då ? mina är omöjliga att lära en kan hoppa två hinder med en pinne efter varandra och den andra kan hoppa ett fullt hinder men inte två efter varandra 🤔
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#2 Hihi, hon tackar.
Igår på kvällen hopptränade Snö och Foppa. Alltid lika nöjd med hoppningen🙂
Har ett litet problem gällande hoppningen. Snö hoppar jättefint och river aldrig när hon hoppar 20 cm men när hon hoppar 30 cm vägrar hon. Ska jag vänta tills hon vågar eller finns det något knep?
Länken till videon:
#2 Snö har hoppat 30 cm högt som max och 30 cm långt som max (då var det 20 cm högt)
Jag vet tyvärr inte vad jag får svara på din fråga då jag inte är ett proffs. Kanske ska du bara försöka att hoppa tills de klarar det (?)
#4 ok alltså har vi typ samma problem amai hoppar utan problem 10 cm men vägrar om jag höjer . pocky hoppar utan problem 30 cm men vägrar om man sätter ditt ett till hinder det gäller nog för oss att träna med dom tills dom kan :-) men vad stor foppa är pocky är ungefär större än snö men mindre än foppa mitt i mellan alltså xd
ok själv dör jag av saknad länat dom i min familjs omhänder tagande i en vecka saknar dom redan och vart borta i en dag 😭
Förlåt för dålig upptatering…😐
I alla fall så har Snö utvecklas JÄTTEMYCKET😮
Snö som ALLTID vägrat/inte vågat hoppa över 30 cm i höjd hoppar över det nu som en lätthet😎
Länk till videon: http://www.youtube.com/watch?v=FPVrJadCeTs
Är så sjukt stolt, nu är det bara en tidsfråga innan hon börjar tävla 🙂
Hej, jag börjar fundera på tävligsnamn till lilla Snö 🙂
Här är några tävligsnamn som jag gillade 🙂
1. Normans Mini Hopp 😊
2. Normans Scar of Fame (Tänker på ärret på nosen)
3. Normans Tiniest of the Tiniest
4. Normans a Bit to Fast
5. Normans Snökänsla
Vilket tycker ni att jag ska ta?🙂
Har ni några andra förslag?
#9 Hon får inte heta "Normans" om det inte är ett registrerat gårdsnamn och att hon kommer från den gården😉 Tycker det var bra namn🙂
#10 Kvinnan som jag köpte kaninen av har en registrerad kaningård (B16) i SKAF och ja, hon kommer från den gården, då är det väl okej att hon heter Normans XXX (har läst i en kaninhoppningsbok att man ska ha med uppfödaren om det går så att andra vet var kaninen kommer ifrån) 🙂
#11 För att få tävla med gårdsnamnet måste kaningården vara registrerad i SKHRF ;)
#12 OM man tävlar i SKHRF alltså, jag som tävlar i SKAF får använda mitt oregistrerade SKAF namn i och med att jag har uppfödarnummer 😉
#11 Jadå, om du tävlar i SKAF alltså🙂
#12 #13 SKAF, SKHRF? Kanske låter helt efterbliven men vad är skillnaden🤔
I alla fall så hoppade Snö krok för första gången 🙂 Det tog ett tag för henne att förstå konceptet men det gick bra tycker jag. Hade låga hinder så att hon skulle fokusera på banan 🙂
Länk till videon🙂:
Boken "Kaninhoppning 2" är skriven från SKHRF Skaf och SKHRF är två olika förbund :)
HAHAHAHAHAHA…..
#15 Ja, som föregående sa är de olika förbund.
SKAF= Sveriges kaninavelsföreningars riksförbund
SKHRF= Sveriges kaninhoppares riksförbund.
SKAF är mest riktad till uppfödare (till utställning), men har även en hoppsektion.
SKHRF ägnar sig bara åt hoppning och hoppuppfödning.
#16 #17. Jaha, så kan inte ha "Normans" i början 😐
Hade en hoppdag med Snö hos en kompis. Det gick strålande. Testade längd och höjd också 🙂
Här kan du läsa om dem olika förbunden mm… http://kaninhoppning.ifokus.se/articles/4d714d7ab9cb46223306069b-tva-forbund?4d712466b9cb462141046547-1
HAHAHAHAHAHA…..
Så söt! 😍
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
#24 tack!🙂
SNÖ HAR GJORT REKORDHOPP; IGEN!❤️🥳😍😃🎧
Hon har ett nytt rekord i längd och höjd❤️
Förra rekordet i LÄNGD: 70 cm
Förra rekordet i HÖJD: 30 cm
Nuvarande rekord i LÄNGD: 87 cm
Nuvarande rekord i HÖJD: 40 cm
Är så glad och snart måste det bli dags att tävla❤️
Åh, så grymt söt! (:
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#27. Ja, det gjorde jag 🙂
Vänta lite nu….
Tävlade du med din nin den 18/8 i Hågelbyparken?
Förlåt för dålig uppdatering😕
I alla fall så debuterade Snö för några dagar sedan (18/8) i rak mini.
Det gick jättebra, hon gick på 2+0 och är mycket nöjd❤️
Den första september ska Snö debutera rak lätt (hoppas att det kommer att gå bra) i Gulsippan.❤️
Snö har blivit jätteduktig nu inom hoppningen och har slagit rekord i längd, hela 1m 10 cm. Så duktig flicka❤️
#30 Ja, vad kul🙂
I vilken klass?
Snö ska debutera i rak lätt (ny
Då ses vi där🙂
Nu har Snö fått ett officiellt tävlingsnamn…
Namnet är:….
Tiniest of the Tiniest=Minsta av de Minsta🥳
Är nöjd med namnet och det passar henne riktigt väl🙂
Hur gick det på tävlingen ni var på? :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#33. Det gick bra, tror jag😉
Snö kom på 6/17 och är nöjd🙂
Glad fredag på er allihopa🙂
Idag hopptränade jag Snö för sista gången innan tävling och det gick super🙂. Hon hoppade med flyt och bevisade sina lätt kunskaper 🙂.
Är supertaggad nu inför tävling och det är många som anmält sig till rak lätt (ny) (23st.) Snö startar näst sist (22:a) men blev anmäld näst först🤔😂
Bild på Tiniest of the Tiniest som är henner "nya" namn:
Hej allihopa!🙂
Idag var det tävling och det gick okej….🤐
Snö debuterade lätten och vissa hinder var alldeles för höga för henne. Hon hade inte farten som hon behövde och rev en massa. Vissa hinder var helt enkelt för höga.🤔
Hon gick på grundomgången på 6 fel och kom inte till omhoppningen.😐
Dock gjorde det inget och vi hade en jätterolig dag tillsammans och stannade kvar länge (hela dagen) och sportade🙂
Jag tänkte på hur stel hon var när hon hoppade och nu har jag fått en ide.😎👍
Jag ska ta ut henne i sele på olika ställen varje gång, alltså inte på våran trädgård utan längre bort på ny mark. Jag ska vänja henne att vara i många olika ställen och då kommer hon vara mera van med miljön på tävlingarna och på så sätt prestera och så ska jag självklart träna mycket🙂
Bild från tävlingen, kass men för sakens skull
#35 Det kan ju inte gå bra alla gånger! Hon kommer bli duktig med tiden! :-) Kan du inte göra en video på yt och berätta hur det har gått och så?! :D
Hälsningar,
#36 Det förstår jag och tar självklart hänsyn till🙂
Det kan jag självklart göra😎
Jag har faktiskt en youtube kanal här är den: http://www.youtube.com/channel/UC8s5ODjWM0hJVtyG-daS8cw 🙂
Idag anmälde jag Snö till krok mini i Gulsippan den 14/9. Mycket roligt då jag har en förkärlek till krok, älskar hur mycket mera krävande det är än rakbanorna och hur man måste vägleda och anpassa sig till kaninen. Därför tränade jag krok med Snö och det gick super. Jag valde altanen som underlag för att det var rakt där. Snö tyckte det var lite underligt, haha🤪
Här är en film från träningen🙂: http://www.youtube.com/watch?v=GZVjM759yas
Ha en bra kväll👍
asså snö verkar som en sån perfekt kanin det är sååååå orättvist min bara bits och hoppar inte på tävlingar och håller bara på att dumma sig hela tiden
#38 Kaniner blir inte duktiga hoppare utan träning. Och det är inte säkert att din kanin ens gillar att hoppa, isåfall är det bara att respektera det.
#38. Hon är ganska perfekt förutom hennes behov över att rymma från buren och gå till grannkaninen och mysa. Håller på att sätta ihop de :) Din kanin är bara lite osäker nu men det kommer säkert att flyta på ifall du tränar honom och har tålamod :) Ifall din kanin startade i samma klass som Snö förra veckan så kanske lätten var för hög för honom nu :) #39 så sant…. :) Idag tänkte jag på en sak…. IMORGON fyller Snö ett år!! Helt otroligt vad tiden går fort…
grattis snö
#38 Jag såg när du tävlade och din kanin var bara förvirrad. Nästan ingen kanin blir placerad sin första start. Min ena kanin hoppade igenom alla hinder de 3 första tävlingarna tills jag gick ner till mini och hoppade där tills hon kändes bra. Och sen när jag tog upp henne i Lätt igen så hoppade hon alla hinder och fick sin första pinne. Så låt tiden gå och ha inte så bråttom 😉
#42 jag var på ett kanin läger idag då hoppade vi låga hinder i början men sen höjde dom till 30cm han hoppade jätte bra han var jätte duktig men jag ska bara tävla mini i början och om han verkligen inte vill hoppa högre så blir det väll bara mini
men den här tråden handlade faktist inte om mig
kan du inte lägga upp fler bilder på snö
#45 men nej! Så söt! jag tror jag dör!😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Kan du inte göra en video på yt om hur snö bor nu? Hon har väl fått en ny bur? :-)
Hälsningar,
Ja, det kan jag göra, måste göra ett nytt youtube konto.
Gör det idag
Gud vad fin hon är
#50 Varför ska du göra ett nytt? Skriva vad det heter isf! :D
Hälsningar,
#48 Synd att kristall är kastrerad ;)
Här kommer min nya youtube kanal!🙂🥳
http://www.youtube.com/channel/UCsy85J8XktOuOHnXdmr1Uzw
Titta på Mina kaniner!
#53 hahahah😉
Lycka till!😃
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
såg er idag, grattis, vann ni? såg hatt ni gick på 0+0 :)
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
grattis :D
Hejsan allihopa!🙂
Äntligen, för första gången så har Snö dubbelnollat (0+0)
Hon debuterade i krok mini och vann klassen🥳🎁❤️✨🎂☀️
Hon hoppade jättefint och det blev ingen krångel med banan, hon var typ sjukt nära att riva en gång att jag ryste till🥶
Är jättenöjd och hon var taggad redan från start och var inte alls lika kinkig som hon brukar vara när det kommer att bära henne😉🙂
Jätteglad och hon har gjort stora framsteg!
Nu är det LÄTT NY som gäller!❤️🎈🍸🦸♂️🤗
Är så nöjd!
Bild från tävlingen fotograf: Moa Ekberg
#59 å vad kul! grattis till både dig och Snö!🥳
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Hej allihopa! Idag anmälde jag Snö till tävling på lördag i Hågelbyparken, jättefint ställe. Snö är anmäld till Rak Lätt (ny). Är jättetaggad
#61 Lycka till :)
gud vad fint du skriver :O
#64 Tack!🙂 Dock tyckte jag att detta var slarvigt😉 Älskar att skriva😊
Tänkte åka kommunalt till denna tävling, behöver åka i 1h 18min😴
Hej allihopa!🙂
I förrgår var det tävling i hågelbyparken och Snö hoppade rak lätt (ny).
Det gick helt okej och hon har förbättras 👍
Förra tävlingen kom hon igenom banan med 5 fel (kom inte till final)
Denna tävling kom hon igenom banan på 4 fel (kom inte till final)
Så hon har förbättras, och det är det som räknas 🙂😛🥳🦸♂️
Video från tävlingen 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=eXEJSUpCpEE
Fick ingen bra bild från henne hoppandes denna gång utan en förar/kaninbild ❤️