(P) Hane sökes!
Lägger ut en annons redan nu till Shadrins Sista Vittnet.
e.Engens Great Champion Shadrin, blåbrokad otter u.Arrows Mesmerized Longing, madagaskar
Cia är en mysig och nyfiken tjej, med mycket spring. Hon vill undersöka allt och alla och är överallt hela tiden. Hon är väldigt snäll men håller sig undan något i buren, men skulle aldrig göra något. Cia är ganska så stor, högrest och väldigt slank, skulle gissa på 2,5-3kg.
Som hoppare är Cia snabb, ibland nästan för snabb. Hon hoppar både högt och långt med marginal. Det händer att hon kan fjanta till sig ibland, men det är något som hon rättar snabbt. Hon är den roligaste att hoppa, och helt perfekt enligt mig.
Klassning: Rak i skhrf: Lätt 2 pinne
Krok i skhrf: Lätt 1 pinne
Längd i skhrf: -
Höjd i skhrf: -
Hanen jag söker ska vara minst svårklassad och gärna startad höjd/längd. Gärna stor och inte allt för mycket hare. Han ska vara lugn och trygg både på och utanför banan. Annars är jag ganska öppen för förslag. Parningens ska helst ske runt mars-april.
Vi finns i Örebro och nås helst på facebook där jag heter ’’Julia Fröjd’’.
Varför jag lägger ut en annons redan nu är för att jag vill hitta rätt hane och Cia kommer ev klassats upp innan parning. :)
Jag har en hane som precis fyllt 1 år :) han är dock medelsvår klassad i rak och krok nu, men innan april nästa år har han ju tävlat mer. hemma hoppar han svårhöjd. han ska debutera längd och höjd under oktober. hemma har han hoppat ca 160 cm långt, höjd har jag inte testat.
som hoppare är han hindersäker, i lätten var han inte speciellt framåt och snabb, men när han kom up i medelsvår blir han bara snabbare och snabbare :)
jag finns i Stockholm, vad jag ser står de inte var du finns? det är bara att pm:a om du skulle vara intresserad :)
han är blå/gul japanbrokad, hemma är han världens gosigaste <3
rak lätt
http://www.youtube.com/watch?v=7zN9PYVHc9w
krok medelsvår
http://www.youtube.com/watch?v=7zN9PYVHc9w
Miss Pinkys Desert Juniper
foto: Hendrike
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Jag har en svårklassad snygging här hemma som gärna vill bli pappa nästa år! :) han har en pinne i höjd (70 cm) han heter De vet inte du och är viltgråbrokad. Maila mig på mois_fotboll_8@hotmail.com om det låter intressant! Vi finns i Dalarna. :) Funderingar att starta i kista nästa år! :) hans pappa har vunnit SM. (Har tyvärr bara en bebis bild på honom när han hoppar)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Har en viltgul slank och relativt stor hane som nu är 7 månader (2,2kg). Msv klassad i både rak och krok, debuterade rak förra helgen och var 2 sek ifrån pinne. Mycket fart på banan, lite fjantig nu när han är tonåring, men världens mysigaste och raraste kanin, skulle aldrig få för sig att bitas. Han är helt enkelt översocial och har aldrig hänt att han inte kommit fram till gallret när man närmat sig burarna.
På banan är han samarbetsvillig och hoppar med marginal och han fin teknik. Tränat läng hemma 1 gång, då han kom över 1,80 väldigt enkelt.
Hans mamma är obeskläktad och hans pappa är besläktad med Hilda, dock många led ifrån.
Finns i Härryda, västra götaland.
Film från debuten:
http://www.youtube.com/watch?v=xSOrLOHSN8k

#4 Hans farmorsmor är Gia, farmorsfar är Elliot. Och hans farfarsmor är Tess. 🙂
#5 Inte vad jag fått reda på av uppfödaren, konstigt. Men bra då fick TS de rätta svaret då ;)