Din drömkanin?
Ja vilken kanin skulle vara din drömkanin?
Alltså, om du fått bestämma både moder och fader till din kanin vilken kombination skulle du tagit?
Det behöver inte vara en kombination som ska ske. Å du behöver inte bry dig om om det blir dubbelbrokat eller inavlat.
Utan du får välja en hona och en hane som du vill ska få ungar, vilka skulle det vara? Behöver inte vara dina egna kaniner.
Det ska vara kaniner som lever idag. Men du behöver inte ta hänsyn till ålder, eller att hanen e kastrerad. Utan se bara till individerna och vilka kaniner du tycker är "häftiga" å skulle passa varandra!
Har du fler "drömkombinationer" så skriv dem. Berätta gärna varför du tror på den kombinationen!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Oj, detta var riktigt svårt! Jag har alltid velat ha en unge efter Bove (Ch Frome Above) vilket jag nu har också.
Nr två är nog att ha en unge efter Valle (Trombens Forever wild) men det har jag redan också.. Hmm.
Gia (Great Champion Giant Diablo) kanske.. Eller Bojjan (Trombens Beauty Concrete).
Nu har jag det!
U: Flamencos S Ch Safir
E: Snöflingans Åkre Lurifax
Dessa går då inte att para men det vore en fin kombination, Lurifax otroligt fina kropp och vilja/kapacitet och psyke kombinerat med Zambas fina stil och fokus. Ursnygga bebisar!
Sedan är man ju förtjust i sin egen lånade kullpappa, nämnligen Frihetens Dayo. Riktigt fin hane med mycket som Ida saknar!
Hihi, Gästrike kaniner hela högen =p ^^
Men precis så, det går ju inte, men i fantasin och drömmar är ju allt möjligt! Så vill det är ju bara å skriva!! ^^
Ja, haha. Mysig kombination hade det varit i alla fall. :)
Jag har redan min drömkanin;) Köttbullen!!
Men om det skulle vara mellan två andra så är det mellan Coscos (Mich's lilla svarta hane) och Tuva. Två helt fantastiska kaniner! Tuva tar ju cert på cert nu och Coscos gör detsamma. Han visar att han kan, och ska vinna! Dessutom är de båda bra i höjd och Coscos är duktig i längd. Vet inte hur Tuva är i längd.
Har ju en Tuva bebis som är otroligt lik henne;) Liten men Kaxig borde varsa hans namn;) det ska alltid gå snabbt på banan, ibland lite för snabbt:P men är så stolt att han ens hoppade msv! Dock var han liiite töntig med vissa hinder:P men det slutarvi med på söndag för då blir det tävling igen.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Oj, svår fråga.
Wilmer (Stjärnans Wellington) och Tuva (Snöflingans SevenEleven), möjligen om inte Wilmer hade bettfel i släkten m.m. Och så kan man alltid låtsas att det var helt obesläktat, haha.
Vilgot (Golden Spike)-avkomma vill jag också ha, och det får jag också :D Nu är ungarna några veckor gamla, men så småningom landar en av hanarna hemma hos mig.
Pontus (Regnbågens Power Of Love)-avkomma, vilket jag har.
Chip (Grenens Crimpson Cox) och Lamondas Ypsilon.
Nu tänker jag bort allt släkte osv. Om man tänker på obesläktat vis. :)
Not your mom, not your milk.
Väldigt bra fråga, fasen här krävs det riktiga hjärnceller i arbete 
Jag är väldigt förtjust i Sjökullens Silent Twilight, men vad för hane jag vill ha till henne vet jag nog inte, är ju så himla kräsen.
Kanske såhär
U: Sjökullens Silent Twilight
E: Khaos Ch Diamond Blackfan
Fast jag känner att den kombin kan ju lika gärna gå käpprätt åt skogen lika väl som den kan bli grym
haha fy fasen så svårt.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#6 Jag vet, jobbigt!! ^^ Men tyckte det var en anska rolig fråga!!!
#5 Jag o Annelie funderar på om vi bara skulle råka sätta dem i hagar brevid varandra utan uppsikt, hihihi (A)
Har fortfarande inte kommit på någon kombination. Finns så otroligt mycket bra kaniner! Så ska fundera lite till ^^
Eller jo…
Tuva + Josif <3 Hade varit kul! Å hade väl behållit alla ungarna själv =p
Sen så vill jag ha ett Nelson-barn också! Min egna Snöflingans Insane snackar vi här ;) Han är ju så fin och så go, måste ju ha min mini-Nelle någon gång.. men det dröjer nog.
Not your mom, not your milk.
Putt
Putt.
#1 har du åxå en unge efter Valle?! :) vem vilken kull?? :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#11 Jag tror att det var Tribe's Midnight Glory, även kallad Yra, som #1 hade tidigare men som numera bor hemma hos mig 😉
Yra är iaf från Tribe's (ej reggat) fyrverkerikull, födda 2009 e. "Valle" och u. Syrenens Helga Huffelpuff. Kullen innehöll även Ch Inferno, Midnight Festival och Riverside.
(Ursäkta för lite OT 😉)
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#12 va?! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Jag skulle vilja ha en kaninunge efter.
(är dålig på hoppkaniner, är ny i branschen)
Skåningen (vet att han är död)
och Aysel (hon som har världsrekord i höjd (vet att hon är kastrerad)
Skulle ha velat ha en kaninunge efter Skärbos Memory (Yra) och Midgårdsolens Oden. Men nu är tyvärr Yra för gammal för det.