Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 392 ggr
EllenWe
0

Hoppträna under vintern?

Som titeln lyder, hur är det att hoppträna under den kalla vintern? Kan man sätta upp hinderbanan i snön? Och vad tycker kaninen om det?

Med vänlig hälsning Ellen med kanin 😃

Fridaaaa
0

Jag hopptränar på vintern endast om det ligger tunt tunt lager snö eller om det är barmark, inte annars.
Men tävlar inte eller så 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EllenWe
0

#1 Okej. Det kanske är bra för kaniner att röra på sej lite på vintern då de sitter ihoppkurade i sina vinterburar? Eller inte vet jag 🤪

Vincent...
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det hålls många tävlingar på vintern oxå i ridhus. Tränar på samma sätt på vintern som på sommaren. Här kommer en film jag hittade på Youtube, när hon hoppar med kaninen på vintern. Inga konstigheter med det.

HAHAHAHAHAHA…..

Fridaaaa
0

#2 Ja i hagen är mina när vädret tillåter, och hopptränar som sagt bara vid dem tillfällerna, går inte annars här 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vincent...
2

#2 Mina kaniner tycker det är som roligast att vara i hagen när det snöar ute på vintern.

HAHAHAHAHAHA…..

Alvirpo
1

Brukar träna mina på uppfarten, där det är skottat. Det funkar jätte bra, nästan bättre då de inte finns nå gräs och äta då! 😛

EllenWe
0

Tack så jätte mycket alla för att ni svarade! #6 Då är det ju bara en fördel :D

PrinzeZz
0

Nu tränar jag väldigt sällan på vintern (men visst händer det, filmen längre upp i inlägget är ju på mig och min kanin), men så länge det inte är halt eller -20 så är det inga problem.

Jag brukar sno farsans grusparkering när jag måste träna på vintern

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Melao
1

Vi brukar skotta upp en liten bana om vi tränar på vintern, vilket absolut händer ganska ofta.

Oho för att satsa det sista på mirakel!