Hoppträna under vintern?
Som titeln lyder, hur är det att hoppträna under den kalla vintern? Kan man sätta upp hinderbanan i snön? Och vad tycker kaninen om det?
Med vänlig hälsning Ellen med kanin 😃
Jag hopptränar på vintern endast om det ligger tunt tunt lager snö eller om det är barmark, inte annars.
Men tävlar inte eller så 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej. Det kanske är bra för kaniner att röra på sej lite på vintern då de sitter ihoppkurade i sina vinterburar? Eller inte vet jag 🤪
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det hålls många tävlingar på vintern oxå i ridhus. Tränar på samma sätt på vintern som på sommaren. Här kommer en film jag hittade på Youtube, när hon hoppar med kaninen på vintern. Inga konstigheter med det.
HAHAHAHAHAHA…..
#2 Ja i hagen är mina när vädret tillåter, och hopptränar som sagt bara vid dem tillfällerna, går inte annars här 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Mina kaniner tycker det är som roligast att vara i hagen när det snöar ute på vintern.
HAHAHAHAHAHA…..
Brukar träna mina på uppfarten, där det är skottat. Det funkar jätte bra, nästan bättre då de inte finns nå gräs och äta då! 😛
/ Angelica
Tack så jätte mycket alla för att ni svarade! #6 Då är det ju bara en fördel :D
Nu tränar jag väldigt sällan på vintern (men visst händer det, filmen längre upp i inlägget är ju på mig och min kanin), men så länge det inte är halt eller -20 så är det inga problem.
Jag brukar sno farsans grusparkering när jag måste träna på vintern
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Vi brukar skotta upp en liten bana om vi tränar på vintern, vilket absolut händer ganska ofta.
Oho för att satsa det sista på mirakel!