Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 1112 ggr
eamy
0

hjälp

hej hej !

kan någon hjälpa mig med en sak? asså min kanin är hur duktig som hälst att hoppa inne i min lägenhet. men när jag kommer ut med ett hinder och ska hoppa så ser han ut som ett stort frågetecken :S är det någon som har något tips på vad jag kan göra så han fattar att han ska hoppa?

:D

KyrkelidensJosefin
1

det är antagligen för att han inte är van vid miljön:) bara att ha tålamod och kanske låta honom hoppa över bara en bom till att börja med tills att han förstår:) Allt handlar om tålamod:)

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

eamy
0

aa det är väll så :) men han hoppar över 1 bom och när han landar sätter han sig på den haha men jag ska fortsätt får se hur det går :D tack

FridayF
0

Vänj din kanin vid att vara utomhus mycket mer, den ska känna sig som hemma ute på gräsmattan:) gå ut med din kanin i sele och koppel 1 gång om dagen elr 1 gång varannan dag beroende på hur mycket motion din kanin behöver! Tillslut kommer det vara samma sak som att hoppa inomhus, det är en vanesak. Tips: Hoppa bara utomhus om du vill tävla och tävlingarna är utomhus:) Ps! Om problemet med att din kanin äter gräs istället för att hoppa uppstår så putta lite under hakan VARJE gång din kanin böjer ner huvudet för att äta :) lär kaninen: gräs får man äta EFTER träningen :)

Northernlights KU
2

#3 Tråden är över tre år gammal… 😉

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta