Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 801 ggr
CorneliaAndersson
0

(K) hoppis

HejHej!

Jag tänkte nu söka runt lite efter min första ''hoppkanin'', eller ja, en kanin som jag kan träna lite med här hemma!:)

Ser helst att kaninen är en hona och jag har bur som är laglig för kaniner mellan 3-5kg.
Rasen kvittar, bara den håller sig inom 3-5kg (som max) :)

Kaninen ska helst vara hoppad en del, då det är hoppning jag vill hålla på med. Detta kommer isåfall bli min första ''hoppkanin'' och kommer därför bara träna hemma, därför är det ju helt perfekt om kaninen har varit ute och tävlat (eller tränat) på svår-ELIT nivå? :)
(blir lite mer spännande för mig)

Ser helst också att kaninen är trevlig, ingen agressiv liten sak.
Gärna kelen av sig och gör absolut inget om den lyssnar på inkallning o,s,v. (absolut inget krav dock)

Jag är annars uppvuxen med kaniner och driver Borgargatans Kaninuppfödning (hermelinkaniner för utställning)
och kan vad kaniner behöver, krav o,s,v.

Mina kaniner får vara ute i rasthagar några timmar/dag och ibland går jag ut rundor med dom, i sele då såklart. Finns lite parker att gå på. Har även en stor inhängnad trädgård där kaninerna (de som klarar av det) får gå lösa några timmar på sommaren (ej samtidigt såklart).

Här finns hund, katter (som ibland går omkring här), fåglar, andra kaniner och barn på ca 4 år. Dock inget som kommer att komma i närheten av kaninen. Jag själv är 15år och har min pappa som hjälp med kaninerna, om det skulle behövas.

Kaninen kommer att få bo ute. På sommaren i en betesbur som är ca 200x70x80 cm stor och den flyttas till en ny plätt gräs varje dag. När vintern kommer bor kaninen i en väggbur på ca 140x60x70 (0,98kvm) som befinner sig mer än 50cm upp i luften, så kylan under ifrån ej ska tränga igenom.

Låter detta intressant, eller vill ni ha mer info?
Kontakta då mig här via iFokus!:)

Finns i Kristianstad, Norra Skåne

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

iWontBite
0

Har du kollat på SKHRF's forum? :) Har sett att det finns en del rutinerade kaniner under deras köp och sälj!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

CorneliaAndersson
0

Nej, faktiskt inte :)

Kan man kanske få en länk? :)

/ Cornelia Andersson,

Papaya
0

Denna länken borde ta dig direkt till försäljningsdelen. :)
skhrf.com/forum/viewforum.php?f=8&sid=74301e31dff779d3a9bef2acc9b951ed

Edit: Eller inte… Lär funka hursomhelst att kopiera och klistra in i adressfältet. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

kyrkeliden
0
CorneliaAndersson
0

Tack, har hittat!! ;)
Kollar förmodligen igenom imorgon!:)

/ Cornelia Andersson,

lovemysack
0

Jag har en kanin hona på 1 år som är klassad Msv i krok och lätt i rak. Hon vill komma till ett hem där hon får hoppa lite hemma men ändå tävla någon gång.. :) PMa om det låter intressant!

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

CorneliaAndersson
0

Tack för att du kommenterade, nu är det dock så att jag var iväg och hämtade en liten kanin för ett tag sedan, som dessutom fått 6 ungar. Så platsen räcker nog tyvärr inte ;/

Men lycka till med att hitta ett hem till din lilla tjej!:)

/ Cornelia Andersson,

lovemysack
0

#7 okej! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.