Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 455 ggr
cejeu
2

(S) Kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 26 Juni föddes det 5 bebisar. Dock var en dödfödd men de resterande 4 lever. Ungarna är nu 4 veckor gamla och det är fritt fram att visa intresse/tinga någon unge.

U: Svartå´s Hunted Vampire                                                    UE: Houdini - UU: Svartå´s Spellcasting Priestess 

Denna tjej var inte riktigt planerad att hon skulle komma till mig från första början. Hon har förstått hoppningen från att hon hoppade sitt första hinder, och sedan utvecklats allt eftersom.     

Vi har tyvärr inte tävlat så mycket, och i dagsläget tävlar hon medelsvår i både rak och krok, men har kapacitet för högre höjder som hon visat här hemma. Aldrig testat på höjd/längd.

E: Skärbo´s Nya Tider                                                                EE: Liwetts GD CH Atlantic Thunder - EU: Jump'n Joys Bridget Jones

Första gången jag fick se denna killen fastnade jag direkt! Han har aldrig haft problem med hoppningen och fokuserar han så hoppar han stora, fina och luftiga hopp! Tyvärr har han på senare tid blivit väldigt nosig på banorna och tyvärr stannat lite inom hoppningen, men hemma är det inga problem och han är världens underbaraste kanin att hoppa med!                                                                

I dagsläget är han svårklassad i både rak och krok, men klarar absolut av mycket högre höjder! Elitklassad i både höjd och längd.

Jag tror att dessa kaniner passar väldigt bra ihop med varandra. Båda har en enorm fart och energi, vilket jag tror ungarna tar efter då de redan visat detta på bara några veckor! Jag tror på fina kroppar och ett härligt temperament. Samtliga ungar är gul/svart japantecknade!

Ungarna finns i Värmland. Härstamningsbevis och övergångsfoder följs med. För att visa intresse/frågor går det bra att maila migswensson96@hotmail.com