Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 520 ggr
MoaE
1

(S) Himlens ''Greger'' - Mariokart kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Himlens Desert Hills, madagaskar (rödförstärkt)
Greger som han kallas här hemma har sedan långt tillbaka vart en stor favorit. Han vart tingad första veckan och skulle flytta till Danmark, men då köparen hoppade av i sista sekund så blev han kvar här. Greger är en ruskigt snygg kille med lång och fin kropp! Tror att han kan bli en bra avelshane framöver! Just nu är han störst i kullen och ligger på 1,8 kg. Han har nyligen testat på hoppning och det är något som han gillar. Tar hinderna med lätthet och är otroligt rolig att föra. Han har bara tränat lite och hoppar trots det med säkerhet. Spännande att se hur långt han kan gå!

U. Friscos Purley Oaks, viltgråbrokad                                       Lycka är min drömkanin. Riktigt fin i kroppen och väldigt bra temperament. Hon har tagit fram mig i hoppningen och har verkligen överraskat mig. Hon har kommit igång fint efter kullen och närmar sig eliten nu 

Hon är svårklassad i rak med 3 pinnar, svår i krok med 2 pinnar och elit i höjd (70cm). Hon tog pinne på både rak oc krok svår debuten!

E. Mangolds Love on Line, madagaskar 
Palle är en riktigt häftig kanin! Kom igång sent med hoppningen och gick upp till elit under ett halvår. Han är som en nallebjörn och otroligt snäll men taggar till på banan. Palles syskon som tävlat längre är Great Champion.
Just nu är Palle elitklassad i rak (1 cert), krok (1 cert), höjd (1 cert) och elit i längd där han hoppat 2 m 

Tror att Greger kommer bli en riktigt rolig tävlingkompis och en mysig kanin att ha hemma. Han kommer bli en sådan kanin som tar fram en inom hoppningen. Denna kille kommer troligtvis hamna på omkring 3kg.

Är du intresserad eller vill se mer bilder, PMa mig här på iFokus eller skicka iväg ett mejl till chipanmoa@hotmail.com

/ Moa, Himlens hoppkaniner

MoaE
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gregers första träning :)

MoaE
0

Intresse finns men går fortfarande att höra av sig.

Elin_d
0

Har PM:at Sofie ang honom! :)

MoaE
0

Tingad