Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 354 ggr
PrinzeZz
0

Simoneholms Sibirian Nights

Det börjar bli dags för Siba att hitta rätt i livet 

Siba är en stor obesläktad tjej som är järngrå till färgen. Hon är knappt 2 år gammal och har tidigare haft en kull som vad jag vet inte tävlats något. 
Siba är korsning mellan Dvv och Lilla Tysk med en hel del kapacitet i bakkärran om hon bara får chansen att visa det. 

Jag tog över Siba när förra ägaren inte kände att de funkade tillsammans, jag fick hem en väldigt orutinerad kanin men som ändå visade sig ha en hel del potencial undangömt. 

Siba är i grund och botten en väldigt enkel kanin i båda hantering och hoppning, men behöver en lite mer bestämd förare för att få det att funka till 100% på banan. 
Siba är kullsyster med Simoneholms Liquid Leather som kom 4:a i sollentunacupen 2013 och placerade sig alla dagar. 
http://www.youtube.com/watch?v=O3ZlyxMHcWg 

Jag är fullt övertygad om att samma kapacitet finns i Siba. 
Hon hoppar gärna stort med en snygg stil, men kan gå aningen nära ibland 
Det var aldrig meningen att Siba skulle bli kvar här, och även om jag helst av allt velat behålla henne själv så måste jag insé mina begränsningar, jag kan inte samla på mig hur många kaniner som helst. 
Jag är mycket noga med vart Siba hamnar, jag är absolut villig att sälja till avel men hon ska även få tävla 

Siba finns i örebro 
Janssonmv@hotmail.com

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |