Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettom-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 2790 ggr
kyrkeliden
4

Månadens Hoppkanin - Maj-Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tema: Sommarminne

Nu börjar sommaren nalkas och nog är vi väl många som längtar till de där härliga dagarna med strålande sol, en massa skratt och självklart kaniner. 

Lägg upp en bild från en av dessa fantastiska kanindagar (tävling, träning) och berätta varför just den bilden förknippas med ett härligt sommarminne för just dig. 

Regler för tävlingen:

• Du måste ha tagit bilden själv / alt. ha tillåtelse av fotograf att använda bilden
  • Sista dagen att lägga in bild för att vara med i månadens hoppkanin är den 25:e varje månad.
  • Bilden ska på något sätt ha knytning till kaninhoppning.

VINNAREN

Vinnarens bild och förklaring kommer stå på förstasidan här på sajten. Vid årets slut kommer sedan alla vinnarna under året att tävla om "Årets Hoppkanin".

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Alvirpo
0

Ett härligt sommar minne för mig, även om det inte riktigt hunnit bli sommar än, Var för någon vecka sedan då min lilla Totte, som inte riktigt velat hoppa förut, nu vill hoppa och tycker det är kul. SÅ han har testat en mini, där han vann väldigt enkelt. Nästa tävling fick han testa en lättklass, var rät nervös innan. Hur kulle det gå? men han var super duktig och dubbelnollade och fick därmed en pinne och kom 3a, i sin första start i lätt! Senare när jag tränade hemma visade han att medel höjd är då inga problem.  Min bästaste lilla plutt❤️

(inte så "hoppig" bild, men den enda bild jag hade från den dagen!)

kyrkeliden
0

Kom igen nu allihop! Visst måste ni väl vara fler som ha något härligt sommarmine?, eller precis har fått ett kanske ;)

Lurvas11
2

Mitt bästa sommarminne var förra sommaren.
Sunny tävlade för första gången i rak mini. Gången innan hade hon tävlat i lätt, men där hade tiden tagit slut när hon var på näst sista hindret.
Jag hoppades på att vi skulle ha bättre tur denna gång. Jag förberedde mig väl kvällen innan och på morgonen var allt klart.

När Sunny var inpackad i bilen tillsammans med grejerna så åkte vi iväg.

Sunny tävlade tillsammans med 7 andra den dagen. Alla de som kom i mål fick hoppa final. I grundomgången var hon ganska nosig, men i mitten på banan fick hon fart och kom i mål på 0 fel! Jag var otroligt lycklig, då Sunny kan vara lite bestämd och sätta sig på tvären + att hon blir stressad i nya miljöer. 
I finalomgången hoppade hon hur fint som helst! Hon tyckte att det var super kul! Och hon var inte alls lika "nosig" som förra tävlingen. I finalen kom hon återigen i mål på 0 fel. 

Den dagen vann Sunny på 0+0 fel. Jag var otroligt lycklig och stolt över min fina lilla tjej som visat sån hoppglädje.

Hälsningar Lurvas11Glad

Lurvas11
0

Oj, såg nu att jag kom in för sent.

Hälsningar Lurvas11Glad

kyrkeliden
0

Det är ok :D
Bara kommit ett bidrag sedan tidigare så vi gör så att vi lägger ihop maj-juni :)

Så sista dag att lägga upp: 25 juni!

Fridaaaa
0

Påbörjat hoppträning med Dumle.
Detta är en av första träningarna (fick hem honom 26/4, kastrerades 30/4). Då var han ca 9 månader när jag fick hem honom 🙂
Han har utvecklats lite till, så hoppas det fortsätter framåt! 🙂
Han fick dessutom burkompis, Viola som han fungerar kanonbra ihop med!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Det går bra för Shackalen och mig nu!

Den här tjejen kan hoppa!

Jag vet sämsta bilden, gjorde ögonblicksbild från en video på moviemaker 😉

Papaya
8

Benjamin är inte kaninen som stressar upp sig i onödan. Tävlingsplatsen är precis lika trevlig att sniffa, gräva och skvätta på som alla andra gräsmattor han någonsin har suttit på, och bara för att där råkar finnas hinder så är inte det en anledning till att ha bråttom. Men så finns det tillfällen när han tuffar på i en skön takt, hoppar hindren som de kommer och jag bara behöver gå och hålla i kopplet - och då gör det liksom ingenting att han råkar hamna precis utanför placering, för det kändes så himla bra ändå! Bilden är från just en sådan start. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Lurvas11
0

När får man reda på vem som vann? 🙂

Hälsningar Lurvas11Glad

kyrkeliden
0

Jag ska fixa ihop det snarast :)

Inlägget är låst för nya kommentarer