(S) Världens finaste söker nytt hem
Moffe är en härlig grabb med glimten i ögat och det där lilla extra som man önskar hos en kanin. Han är en obesläktad (helt utan härstamning) ganska grov och lagom stor korsning med färgen madagaskar. Väger runt 2,5 nu men har vägt 2,7 när han var mer musklad.
Han är född 2011 och är alltså ca 2 år gammal. Väldigt personlig och tam, rolig på sina små sätt då han charmar så väl publik som domare ute på tävlingarna med sina glädjeskutt genom hoppbanan.
När det gäller hoppningen så är han hur duktig som helst och hoppar allt man ber honom om. Det tog inte lång tid innan han tog sig upp i de högre klasserna.
Snabbinfo
Tävlingsnamn: Morpheus 7968
Klassning SKHRF
Rak: Svår, 2 pinnar (ena tagen med vinst)
Krok: Medelsvår, 2 pinnar
Höjd: Ej elit, 1 pinne
Längd: Ej elit (aldrig startad)
Finns: I Stockholm, transport går nästan alltid att ordna dock
Pris: 350 :-
Kön: Hane
Anledningen till att vi säljer honom är för att han aldrig har fått chansen att ”blomma ut” hemma hos oss och jag ser gärna att han får mer tid och kärlek än vad jag hinner med att ge honom. Han vill kunna komma ut i hage/sele flera gånger i veckan och få massor av pussar och gos varje dag. Tyvärr har jag inte den möjligheten att kunna ge honom det, då jag bor i lägenhet och pluggar en del. Har mycket andra djur och annat som ska hinnas med.
Transport brukar alltid lösa sig, kommer åka runt en del i sommar. (bland annat till eskilstuna, ner till danmark o.s.v) Så tveka inte att maila om du är intresserad av honom.
Med Moffe får du med hans tävlingsbok, ev sele om intresse finns samt övergångsfoder.
Han är i helt okej kondition för tillfället men behöver få komma ut mer och få mer stimulans. Han är även lite klickertränad med gott resultat, fast det var längesedan nu. Han går fint i sele på gatorna här hemma och räds inte mycket. Går som en liten hund!
Finns intresse får man självklart komma och hälsa på honom :) Bilder/filmer kan skickas.
Väl mött.
Linnéa Cedstedt & Elin Eliasson,
Uppsala Läns Kaninhoppare
Tel: (Linnéa) 0737 64 87 64
Mail: linneacedstedt@hotmail.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppfilm (träning)
Puttar lite för grabben :)
Hoppas han hittar ett fint hem! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
# Tack! Hoppas jag med :)
Mvh Alice och Morpen :)