Annons:
Etikettallmänt
Läst 682 ggr
Nea00
12/27/18, 8:07 PM

Lära sin kanin att hoppa

Hej! 

Jag har tre stycken dvärgvädurar som jag gärna vill testa kaninhoppning med. Jag har lite frågor.

1. Jag har alltså tre kaniner. Två stycken av dem är 3 år och en annan är 8-9 (!). Jag hade inte tänkt börja hoppa med han som är 8-9 år då det är väldigt gammalt. Men dem andra två. Är det för sent för att lära dem att hoppa?

2. När jag sätter dem framför ett hinder nu så bara sitter dem stilla och springer iväg. Hur ska jag träna? Vad ska jag göra varje dag? (Menar, att ena dagen så kanske jag ska sätta in ett under i hagen så att dem vänjer sig vid det. Andra dagen så låter jag dem springa över bommar eller hinderstöd osv).

3. Hur lärde du din kanin att hoppa, och vad övade du på för varje dag som gick?

Om ni skriver som en "kalender" där det står vad jag bör göra under dagarna, så kan jag återkomma varje gång efter jag testat det. 

Mycket tacksam för svar :)!

Annons:
klaraeri04
1/2/19, 1:32 PM
#1

Det är absolut inte försent att lära dom att hoppa, och du kan hoppa med den älsta också men ta det lite lugnt med den asså hoppa typ mini. Det finns mycket videos på youtube om hur man lär sin kanin hoppa:)

Morötterna
1/4/19, 12:26 PM
#2

#1 dock är felet i dem flesta videos att dem bara höjer och höjer, men man ska egentligen sluta när det går som bäst. Men det finns också bra videos där dem säger att man inte bara ska höja och höja, utan att man ska typ första dan hoppa max 15 cm som är lika högt som start/mål-hinder :) Lycka till

Upp till toppen
Annons: