Annons:
Etikettmin-hoppkanin
Läst 665 ggr
Atlii
2018-12-15 16:38

Kaninhoppning

Måste en kanin ha ett tävlingsbanan för att hoppa? Och kan en dvärgvädur hoppa? Är nämligen verkligen intresserad över att starta något litet med min kille i framtiden. Dock inga höga höjder eftersom att jag vet att dvärgvädurar är inte byggda för elit klasserna liksom

Annons:
Atlii
2018-12-15 17:38
#1

**tävlingsnamn

[Frida Rydberg]
2018-12-16 12:35
#2

Nej, det måste den inte ha. Inom SKHRF måste den vara registrerad för att få starta lättklass och för att hålla isär dem i registret måste namnet vara unikt, men tex om din kanin heter Stampe och du inte vill hitta på något annat namn så kommer kaninen få en sifferkombination bakom namnet, tex Stampe 10543. I miniklass behöver kaninen däremot inte vara registrerad.

Morötterna
2019-01-04 12:32
#3

Vad kul att du vill testa på kaninhoppning. Man behöver inte ett tävlingsnamn som är långt, som ett sa kan det vara kaninens smeknamn med en sifferkombination efter. Om du vill tävla lätt med din kanin krävs det att kaninen är reggad och du medlem i en klubb. Jag har startat mini två gånger med mina dvv, den ena ska få testa på lätt då hon hoppar mds hemma. Dock hoppar vissa kaniner bra hemma, men inget på tävling. (Testar länka video på min ena dvv)

Morötterna
2019-01-04 12:32
#4
Upp till toppen
Annons: