Annons:
Etikettallmänt
Läst 699 ggr
[Svea&Sabina]1
8/20/18, 6:48 PM

Sprattlig

Jag ska börja med hoppning, men jag kan inte bära mina kaniner utan att dem sprattlar. Den ena kan jag bära, men hon sprattlar och den andra kan jag inte ens fånga. Jag kan bära ena utan att hon sprattlar ibland, men oftast sprattlar hon. Jag har haft dem sedan 8 veckor och snart är dem 5 månader. Jag tränar varje dag på att bära dem, men det går inte bra. Det var en person som sa till mig att jag ska "tvångsbära" kaninerna, men det funkar inte. Dem blir mer stressade och vill loss. Jag går med den ena i koppel nästan varje dag för att koppelträna henne, men idag var hon skitjobbig när jag tog upp henne. Hur ska jag träna bort detta? Jag vill ju börja med hoppning nu!

Annons:
Nea00
8/25/18, 10:45 AM
#1

Dem är ju faktiskt fortfarande ungar och inga vuxna kaniner. Dem kommer att lära sig med tiden och vänja sig mer och mer med att bli burna och kommer då fatta att det inte är någon ide att sprattla, du kommer ju inte att sluta att bära dem :).

Suns Hoppkaniner
10/24/18, 5:02 PM
#2

Några tips för dig att hitta ett sätt dina kaniner trivs att bli burna på :) http://kaninmagazinet.se/2015/january/hur-du-lyfter-och-bar-din-kanin.html

[Svea&Sabina]1
10/27/18, 6:54 AM
#3

Kaninerna är över 6 månader nu och fortfarande lika galna när man bär dem. Jag kan inte fånga dem i hagen eller buren heller. Vad ska jag göra? Jag kan inte ens gå i sele längre.

Suns Hoppkaniner
10/27/18, 8:02 PM
#4

När du lyckas fångat dem, hitta ett sätt som dem trivs att bli bärda på och klappa dem och ge godis när du bär dem

Upp till toppen
Annons: