Annons:
Etiketthinder-selar-andra-tillbehör
Läst 1131 ggr
Kaninen Florian
2018-01-20 23:54

Märlor? Hur bygger jag? regler?

Jag håller på att bygga ett hinder på slöjden, jag har aldrig gjort det förut och är ny inom hoppningen, HJÄLP! Vad är det här med märlor? hur sätter man på dom? är det dem bommarna ligger på? Det finns väl inga speciella regler för hur ett hinder ska byggas? vart köper man märlor? Ge mig all info du kan, och följ mig gärna på instagram, @KaninenFlorian, jag följer alltid tbx!! ;D

Annons:
Mirriz
2018-01-26 18:46
#1

Det smartaste sättet att få på märlor är att först borra och sedan sätta dit lite lim. Då sitter det bra. Ja bommarna ligger på mälorna, man gör ju en fördjupning i märlan för att bommen ska ligga kvar men gör den inte för djup så bommen inte kan ramla ner. Några regler finns det bl.a. att man inte får använda spik tex. och att bommarna måste kunna rivas både bakåt och framåt. Man kan ju köpa märlor på typ biltema men för att de ska passa bra kan man behöva böja om dem lite. Hoppas du förstår, annars får du fråga!

Ulvelin007
2018-01-27 10:40
#2

Jag brukar borra och sedan limma både på märlornas toppar och på själva hålet XD Sen så kan man ju beställa märlor på nätet oxå

Kaninen Florian
2018-01-28 11:25
#3

#1 #2 tack!!!

Upp till toppen
Annons: