Annons:
Etikettallmänt
Läst 921 ggr
Moast
10/3/17, 12:42 PM

Första tävlingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag och min kanin Twix ska tävla, det är första gången för oss båda. Jag funderar på att ta med hennes burkompis, kan man göra det? Burkompisen ska inte hoppa, men tänkte att han följer med som stöd för Twix + att han får miljöträning. Ni får gärna ge lite allmänna tips om första tävlingen också om ni kommer på nått! :)

Annons:
Moast
10/8/17, 9:27 AM
#1

Ingen som har tips?

Stella-ag
10/25/17, 8:53 PM
#2

Hej! Mina bästa tips är:

1. Var lugn så att du får kaninen att känna sig så trygg som möjligt.

2. Var inte rädd för att fråga eller skämma ut dig. Hur ska man annars lära sig, vi alla har varit nervösa och ställt frågor någon gång.

3. Var noggrann och förberedd med packningen redan dagen innan och dubbelkolla att du har med allt samt har en godkänd sele m.m.

4. Var inte rädd för att korrigera om du tex tävlar mini. Då får man korrigera hur mycket man vill. Hellre några korrigeringar för mycket än att kaninen river.

5. Ta med dig någon stol och kanske lite matsäck till tävlingen eftersom den pågår hela dagen.

6. Ett allmänt tips är att hålla dig så långt bakom kaninen som möjligt för att den ska springa på bra framåt.

7. Sista tipset är att skriva upp vilken tid din kanin ska starta.

Absolut kan du ta med din andra kanin som sällskap eller som en miljöträning, men kom ihåg att tävlingen pågår hela dagen och den kan få behöva sitta still ett rejält tag. Lycka till på tävlingen!

Stella

Moast
10/27/17, 1:01 PM
#3

Tack så mycket!!

Upp till toppen
Annons: