Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 1255 ggr
Assalea
8/16/16, 6:56 AM

Kaninhinder

Hej, Har tänkte bygga några kaninhinder och tänkte bara kolla vad ni använder för material. Jag har förstått att de föesta anvmder elrör till bommar men vad använder ni till stolpar och till stödplattan? Har någon en bra ritning eller bilder på egna hinder får man gärna lägga in den här också. Tacksam för svar

Annons:
kaninsnobben78
11/13/16, 11:32 PM
#1

Ja man använder elrör som bommar kan använda trä bommar med det har jag gjort plywood kan man använder att bygga hinder använder inte spikar som märlor kan skada kaninen

sossos
11/19/16, 9:37 PM
#2

Beror på vad för hinder du vill bygga. Själv åkte jag till byggaffärn och köpte det jag trodde skulle bli bra. Blev formplyfa bitar i botten och sedan lite tjockare reglar som jag helt enkelt skruvade fast underifrån så de stod rakt upp :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Riviniana
11/20/16, 1:15 AM
#3

Jag kör ofta med reglar 45x45 mm, och någon bredare bräda som bottenplatta. Ibland tjockare plywood för att göra hinder med andra former, istället för reglar som själva hinderstöden. 🙂

"Be strong enough to stand alone, be yourself enough to stand apart, but be wise enough to stand together when the time comes."

Titta gärna in på lajv.ifokus

Upp till toppen
Annons: