Annons:
Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1160 ggr
eet
4/19/16, 6:53 PM

Foder värdar till kaniner

Hej! Jag har tre små krabater som söker ett foderhem i sommar, ungefär en månad juli-augsti. Anledningen är att jag ska bort på läger och vill att mina kaniner ska få aktiveras dagligen även om jag inte är där. Mina föräldrar kommer att kunna nås om något händer men jag vill att de ska komma till trygga hem där vi kan lita på att de får stanna under hela tiden. De får troligen med kompostgaller, pellets, hö, sele och koppel samt transportbur men vi kommer överens om hur vi löser det. (Har du kaniner på gården kanske du inte behöver tex. Hö)      Jag vill att du ska ha haft kanin förrut, och vara van vid pigga och envisa kaniner! De behöver inte nödväntigtvis gå varje dag, de får gärna det, men det viktigaste är att de får komma ut i betesbur på dagarna - helstängda om de inte är under uppsikt och med något att krypa in i. Om du vill hoppa är det helt okej, bara ett litet skutt går bra att göra när man ändå går men ska du hoppträna så inte mer än en gång i veckan. Tävla kommer också att vara möjligt om jag ser att ni passar ihop och så beroende på kanin (Hur de gått tidigare under sommaren mm.). Grå Clara färdiga gå Clara blev sju år nu i april men är ändå ganska pigg. Ibland springer hon som bara den och kan till och med bli lite nervig men oftast är hon lugn och seg. Man får vara extremt envis fast med lugn och tydlig hand så lyssnar hon till slut. Vill du gosa så kommer ni att komma väl överens, lätt att fånga, bära och hantera i övrigt. Hoppningen kan vara jätte kul men den kan också vara läskig eller så sliter hon helt enkelt i att man ska över. Hon brukar hoppa lätt/medel för att det ska vara roligt och tävla är inget för henne. Forjoys Princess Acedia Ira är en väldigt charmig femårig dam som gör som hon vill. Väldigt stark och springer och gräver så fort hon får chansen. Hon är lite knepig att bära då hon kan nafsa och sprattla men är sällan elak. Dock tycker hon mycket om att bli klappad och sitta i knät och med en bestämd hand och mycket kärlek går hon med på det mesta. I hoppningen hoppar hon stort och fartfyllt bara man får igång henne. Man får se upp så hon inte tröttnar men två tre gånger brukar man kunna susa genom banan. Medelklass så det är också vad vi brukar hoppa. Guardian Angel Angel är den kanin jag kommer vara mest försiktigt med att låna ut. Hon är tre år och bitvis väldigt stressig och rädd. Jag har jobbat med henne och stärkt förtroendet något under de två åren hon varit så här men hon kan fortfarande bli väldigt nervös speciellt i selen. Jag hoppas att det finns någon som har haft liknande kaniner förrut som hon kommer vara trygg hos och som har tålamod nog. Hon gillar att mysa men inte att bli fasthållen men sitter gärna i knät. I hoppningen behöver man vara lugn och hålla upp kopplet ordentligt så hoppar hon lätt och i lagom fart. Så länge man inte springer är hon jätte härlig att hoppa och har lätt för de lättmaxade hindren. Är du intresserad att hjälpa mig med dem i sommar? Skriv då till eblundgren@gmail.com. Det kostar inget men jag vill vara helt säker på att jag kan lita på dig innan vi bestämmer något. //Elna

Annons:
Upp till toppen
Annons: