Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 1171 ggr
NelliMohrle
4/6/16, 3:14 PM

(K) Harkorsning

Jag har väldigt länge varit sugen på en harkorsning som kompis till min ena hona. Så jag undrar om ni vet någon/ själva föder upp harkorsningar som är avlade för hoppning? Jag bor i Blekinge så helst runt här om det inte kan lösas på annat sätt :) 

Om ni har kullar som är planerade i framtiden och leveransklara i Sommar så går det bra även lite längre bort då vi tänkt resa lite då och kan hämta kaninen på vägen hem

Älskar kaniner Kär

Annons:
Mickis1994
4/7/16, 10:41 AM
#1

Hur mycket hare vill du ha i kaninen? En del hoppkaniner ser ju ut som harkorsningar mer eller mindre, fast dom inte ha någon eller väldigt liten procent hare i sig 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

NelliMohrle
4/7/16, 3:52 PM
#2

#1 Är inte så viktigt med mycket hare i bara de har mycket energi och hoppar bra. De flesta hoppkaniner (som jag sett) är ju ofta vädurar eller korsning med vädursöron vilket jag i detta fallet inte är intresserad av. Även fast de självklart är riktigt söta de med

Älskar kaniner Kär

NelliMohrle
4/7/16, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Denna tycker jag som exempel är riktigt snygg liten kanin

Älskar kaniner Kär

Sashhi
4/7/16, 4:04 PM
#4

Hasselöns vet jag avlar fram harkorsningar för hoppning, annars är det inte så många som gör det längre tyvärr.

Not your mom, not your milk.

NelliMohrle
4/7/16, 5:16 PM
#5

#4 Har märkt det :/ Men tack! :)

Älskar kaniner Kär

Mickis1994
4/7/16, 10:38 PM
#6

Håller med #4, det är få som håller på med typiska harkorsningar. Kärlekens Hoppkaniner är även värt att nämnas men tror tyvärr inte att hon har någon kull planerad just nu. Jag har lite hare i en kull som kommer, mer hare än så är tyvärr svårt att hitta. www.riverrunshoppkaniner.weebly.com <- Kullen mellan Luna och Kami

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Annons:
Sashhi
4/8/16, 10:13 AM
#7

#6 Tror faktiskt att Kärlekens har en inplanerad i samarbete med Timrilts. Pilvinen Fjällhare skulle väl paras med någon av hennes harkorsningar?

Not your mom, not your milk.

kajsaaa_h
4/8/16, 11:12 AM
#8

Hej, jag har en planerad kull tillsammans med kärlekens hoppkaniner. Om det tagit sig denna gången så kommer de att tidigast komma denna veckan. Mer info på http://timriltshk.weebly.com/bitcha--noah.html :)

NelliMohrle
4/9/16, 5:10 PM
#9

Är just nu väldigt inne på Hasselöns då jag kollade in kullen och föräldrarna kan verkligen hoppa. 😍

Älskar kaniner Kär

iWontBite
4/13/16, 1:00 PM
#10

#9 Kanske låter vinklat eftersom Louise är min BFF från barnsben och hanens ägare min andra bro/klasskamrat \(ò∀ó)/\(òvó)> men båda de här kaninerna är verkligen otroliga hoppkaniner, Benjamin är 8 år i år och ser fortfarande lika fräsch ut som någon vid halva den åldern. Han hoppade Elit senaste tävlingen och han tar fortfarande de största hindren stillastående, med sådana stora skutt att det nästan ser fånigt ut. Vi började hoppa lite senare (han var över ett år) och det fanns dessutom inte tillräckligt med elit-kaniner i våran klubb för cert förrän ett eller två år sedan men hade han bara varit med och tävlat seriöst och samtidigt varit yngre så tror jag han hade kunnat sitta med flera cert. Dessutom är han vänligheten själv.

Elli är den där haren verkligen syns och hon är mer spratt i men jag har alltid varit imponerad över hur hon trots sin långa kropp alltid har haft fantastisk kroppskontroll och det aldrig har blivit någon slinky-effekt, hon vet vart hon har sig själv och hoppar snabbt och kontrollerat. Bara det att nästan alla hennes placeringar är vinster säger väl en del. Hon behövde lite tid att mogna och därför har hon inte egentligen haft tiden att riktigt visa vad hon går för men hon har verkligen kapaciteten att ta sig uppåt. Jag har brodern och han har tävlat lite mindre men han har precis samma stil, snabbt och absolut inga fånerier som leder till rivna hinder utan när bommar faller är det för att det går av bara farten.

Jag tror verkligen det kommer kunna bli en ascool kull om man är intresserad av en lagom stor hartypad hoppkanin! Det finns egentligen inte mycket som kan gå fel i kombon

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

iWontBite
4/13/16, 1:01 PM
#11

Åh, och kan även tipsa om Josefine Rosén/Happiness Kaniner som också har en kull med Benjamin och Happiness Belle 😃 Också en riktigt tjusig hona som jag tycker om

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

NelliMohrle
4/14/16, 4:16 PM
#12

#10 Låter verkligen toppen! Har så länge velat ha en kanin som verkligen kan hoppa då mina kelkaniner inte riktigt fått till det trots mycket övning. #11 Tack ska kika in den

Älskar kaniner Kär

Zofie
4/14/16, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu har inte föräldrarna klassning till min kull, honan då hon fick en skada i benet (ägs av #11 men jag har fött upp henne själv) och hanen då han inte ägts av en hoppare.

Men finns flera bra hoppkaniner i stammen.

Farfar till kullen, Solbakkenlias Ch Jappo Harepus var elit i alla grenar. Ch i höjd med 8 cert (90 cm i Norge), samt ett cert i rak.

Mormor till kullen, Paradisets en Sfinx för Osiris är medel i båda bangrenarna, tävlar fortfarande då och då, blir 8 i år. Morfar är Glädjens Tokig som själv inte tävlats så mycket men är medel med pinne i bana. Han har flera halvsyskon som är Ch, Gt Ch, S Ch och även en kullbror som är Elit i alla bangrenarna.

Kullen beräknas anlända söndag-tisdag, och blir nog väldigt bra hartyp. Båda föräldrarna har ett fantastiskt temperament.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
NelliMohrle
4/15/16, 10:35 PM
#14

#13 Verkar bli en lyckad kull men är nog fortfarande mest inne på Hasselöns då jag tycker teckningen är jättefin men dina kan nog också bli en fin kompilation. Får hålla utkik när ungarna har kommit

Älskar kaniner Kär

louise1993
4/18/16, 9:36 AM
#15

#14 så roligt att höra att du är intresserad av min kull! Såg att du hade skrivit på harkaniner och svarade dig där, men skicka gärna ett meddelande eller mail så kan vi höras mer så :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

stampan
4/18/16, 3:22 PM
#16

Vet att Melodys kaningård föder upp harkorsningar för hoppning…

NelliMohrle
4/27/16, 8:59 PM
#17

#15 skickat mejl för ett tag sen :)

Älskar kaniner Kär

louise1993
4/28/16, 12:33 PM
#18

#17 Så bra att du skrev det! Upptäckte nu att det inte hamnat i inkorgen, men nu har jag sett det och ska se till att skicka ett svar tillbaka :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

S.H
6/6/16, 10:59 AM
#19

Om du inte hittat så har jag en kull som kommer födas nu i sommar, mamman är harkorsning dock inte pappan. Men från tidigare kull hon lämnat har det visat sig vara ganska mycket hare :) Backenskaningard.weebly.com

Mat
6/16/16, 8:39 AM
#20

jag har en kull som är korsningar med hare i. www.soderskogens.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: