Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 667 ggr
Elsaaa
3/17/16, 4:32 PM

(S) Blommkullen

Klöverblommans Kaningård presenterar 2016´s första kull!
5 ungar anlände den 15/2.

Mor: Midgårdsolens Playtime "Daisy"
e: Trombens Nico u: *Vingens* Stjärnöga
Färg: Brun zobelsiames
Vikt: ca 2,5 kg

Klassning:
Rak: Svår 1 p (på debutdagen)
Krok: Svår (inte hunnit starta)
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit
Hon är Midgårdsolens vinstrikaste uppfödning 2015!

Om Daisy:
Daisy kom till mig som en skraj ettåring men det gick snabbt att jobba bort. Nu är hon en tuff, fartfylld donna som inte säger nej till en mysstund! När hon är på marken vill hon bara springa, hon har väldigt mycket energi men när man tar upp henne i famnen kan hon gosa hur länge som helst. Hon är väldigt snäll och har aldrig visat aggressiva beteenden, inte ens under brunstningsperioderna. Hon är en av de personligaste kaniner jag träffat och är otroligt vacker.
På banan är Daisy väldigt snabb, hindersäker och har en väldigt fin hoppstil. Hon hoppar med stor marginal över hindren och är en av mina roligaste kaniner att föra! Hon besitter en enorm kapacitet och jag tror starkt på att hon kommer gå långt.

Far: Snöflingans JetBlue "Chess"
e: Jasmines Ch Med Vilja u: Khaos Ch Cobra
Färg: Blå zobelsiamesbrokad
Vikt: ca 2,2 kg

Klassning:
Rak: Svår
Krok: Svår
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit

Om Chess:
Chess är den lugnaste och självsäkraste kanin jag träffat. Han är totalt orädd, det kan köra förbi en motorcykel bara några meter från banan och han bryr sig inte ett dugg, stannar inte ens till utan springer på som om ingenting har hänt. Han är min gosigaste kanin, hans favoritsysselsättning är att ligga i min famn, då somnar han och där kan han ligga i timmar.
På banan springer Chess på i ett lagomt tempo och är hindersäker. Han var snuskig en period i tonåren men det gick över för ca ett halvår sedan och han har inte visat ett enda tecken på att vilja nosa eller skvätta sen dess. Under tonårsperioden fastnade han i lätten men när det gick över så rusade han upp i klasserna. Han har inte hunnit göra så många starter i svåren men med lite rutin tror jag att han kommer bli riktigt farlig även där.

Om kombinationen:
Jag tycker att detta är en riktigt spännande kull! Jag tror på supertrevliga, fartfyllda ungar med snygga kroppar i lagom storlek som har mycket att ge på banan men också riktiga kompisar utanför banan! Jag tror också att dessa ungar kommer bli perfekta såväl för nybörjaren som söker en bästa vän som för den rutinerade kaninhopparen som söker en rolig, duktig tävlingskanin. Daisy och Chess kompletterar varandra otroligt bra och det ska bli väldigt roligt att följa ungarna på tävlingsbanan. Jag ska själv behålla en unge.

Bilder och info om ungarna finns på min hemsida,www.kloverblommans.weebly.com/kullar.html

Jag ska börja tinga ut ungarna den här veckan. Jag säljer helst till hem där de får tävla då de är avlade för hoppning och har duktiga föräldrar, spelar ingen roll om du hållit på med kaninhoppning i flera år eller om du ska börja och detta blir din första hoppkanin. Tveka inte att höra av dig om du är intresserad eller har frågor via PM eller maila till elsajessie25@gmail.com 

Ungarna befinner sig i Sundsvall men bor du långt ifrån är inte det ett problem, transport brukar gå att lösa runt om i landet :) Smiley smile

Annons:
iWontBite
3/21/16, 10:57 AM
#1

Gud vilka coola färger! Kommer bli asgrymt att se dessa på banan sedan! :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Elsaaa
3/21/16, 1:55 PM
#2

#1 Ja det är verkligen jätteroliga färger!

Upp till toppen
Annons: