Annons:
Etiketttävling-resultat
Läst 1321 ggr
Kanin1235
2016-03-05 21:42

Första tävlingen

Hej Jag undrar hur det gick för er på eran första hopptävling. Var kaninen stressad? Hur många fel? Och hur länge hade ni tränat innan? Jag skulle gärna tävla med min kanin om ett tag men hon är inte speciellt snabb. Är det okej ändå?

Annons:
emiliasundstrom
2016-03-05 21:59
#1

Det gick jättebra, lite stressad, Vi startade rak och krok lätt, 1+0 på raken och en 2:a plats, 2+1 och en 4:e plats. Jag hade tränat med kaninen som jag skriver ovan i ca 2  år.

Min andra kanin, rak lätt + krok, 3+2 i raken och 1+3 på kroken. Var lite stressad. Har tränat med denna kaninen i 1 år.

Och nästa rak + krok lätt, 5+6 på raken och 4+6 på kroken. Har tränat med denna kaninen i två år.

Som du ser varierar det väldigt mycket, dessa kaniner var ca 3 år på sina debuter och du behöver absolut absolut inte starta dom så sent, jag startade de sent för att jag inte haft möjlighet tidigare. Det är okej att starta även fast hon inte är så snabb :)

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

Mickis1994
2016-03-05 22:56
#2

Tror inte vi kom i mål mina första två tävlingar 👍 Absolut kan du testa och tävla ändå, även om hon inte är så snabb eller om ni inte kommer i mål. Börja kanske med mini klassen några enstaka gånger innan ni ger er på lättklassen om det känns lite osäkert 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Kanin1235
2016-03-05 23:13
#3

Tack så mycket för svar!:)

djurtok
2016-03-07 07:45
#4

Jag tävlade med två kaniner första gången och ingen av dem kom över första hindret :/ men även om de va synd så tyckte jag det var bra miljöträning :)

För evigt med Gaia

Kanin1235
2016-03-07 19:32
#5

#4 lät du tiden gå ut eller gick du ur? Hur avbryter man på tävling?:)

[RC1393]
2016-03-07 20:35
#6

#5 Det är bara att säga till domaren att du utgår om du känner att kaninen inte vill🙂

Mina har varit allt från att de inte hunnit i mål i tid till 1+0. En del har varit lite stirriga och andra stencoola, är lite olika från kanin till kanin.

Annons:
djurtok
2016-03-10 06:33
#7

Den ena gick tiden ut på, den andra bröt jag :) Och sen som #6 skriver . Jag bara lyfte upp min kanin och sa att jag ville bryta

För evigt med Gaia

stampan
2016-03-11 11:16
#8

Första tävlingen gick faktiskt jätte bra! 0+0 och en 4:e plats. Dock så var jag lite stressad och Stampe blev väldigt äcklig när det var så mycket honor överallt.

Kaninernasbästa
2016-03-13 22:40
#9

Molly, rak lätt: hann inte i mål, hoppade 4-5 hinder (allra första tävlingen för mig)tränat ca ett halvår

Hedda, rak mini: hoppade bara starthindret heh, tränat ca 1,5 år

Silja, rak lätt: 7+3, 4/11 hoppat 2-3 ggr, hade haft henne i just under en månad, men hon hade tävlat med sin tidigare förare också.

Smilla Kanin
2016-03-15 19:17
#10

Jag hade väl ganska tur med min kanin, haha.

Vi hoppade krok mini och han gick på 2+2 och kom 6/7. Hade hoppat krok ungefär 2 gånger innan med honom och jag var väldigt nöjd med honom, hihi. Fick även beröm och ett koppel för min kaninhantering så tror att det var väldigt mycket det som fick mig att fastna :)

Annis9900
2016-03-15 21:25
#11

Min ena kanin hoppade knappt ett enda hinder hemma och det gick enormt sakta.. Men sen tog jag ändå med han och han tävlade mini och gick på 1+0! Efter det fick han hoppa lätt men han vägrade fortfarande hoppa hemma men på tävling gick det bra! Så jag tycker absolut att du ska testa! =D Lycka till!

aliiciaj
2016-03-16 07:24
#12

Min första kanin var tre år första tävlingen och vi hade väl tränat ett år innan. Var precis så vi kom i mål i tid, tror hon gick på 3+2 fel. Hon var ganska stressad av sig och helt annorlunda på tävlingsplatsen jämfört med hemma, hon reagerade mycket på alla konstiga hinderformer hon aldrig hoppat hemma. Men jag fick pris ändå för ett tappert försök på min första tävling, det tyckte jag var jätteroligt och gjorde mig mer engagerad i kaninhoppning. Min andra kanin tävlade en mini och hon satt stilla hela banan i princip, hon var jättebrunstig och sur. Jag ville utgå, men domaren tyckte att jag skulle fortsätta för det var bra träning för kaninen. Så jag bar fram henne till det enklaste hindret och det hoppade hon, annars satt hon still hela banan.

Upp till toppen
Annons: