Annons:
Etikettallmänt
Läst 471 ggr
Olivia Clemens
2016-01-26 15:29

Är ny och förvirrad i hoppvärlden, hjälp!

Hej! Jag är väldigt ny inom kaninhoppning och jag behöver lite hjälp angående klassning, anmälning, tävlingar osv…

Här är lite frågor som jag behöver ha svar på:

Finns alla klasser på alla tävlingar? (förutom mini) :)

Hur anmäler man sig för lätt NY? Gör man det i anmälningen på skuttli eller gör man det på plats?   Alltså tävlar man tävlar mot de i "lätt" om man själv tävlar i "lätt ny" eftersom att det igt är samma klass? (Eller är det samma klass?)  :))

Jag är iaf jättevirrig och skulle vara jätteglad om någon kunde förklara för mig? :)

Tack i förhand! :D

Annons:
[Frida Rydberg]
2016-01-27 14:08
#1

Nej, alla klasser finns inte på alla tävlingar utan det står i propositionen (på skuttli) vilka klasser som anordnas just den tävlingen. Ibland är lättklassen indelad i "ny" och "vanlig", då tävlar kaniner utan pinnar i ny och de med pinnar i den "vanliga". När det inte är uppdelat så tävlar alla mot alla, oavsett antal pinnar sedan tidigare. Det står också med på skuttli när du anmäler dig. Ibland kan klubben efter sista anmälningsdag antingen dela upp det i lätt och lätt ny eller slå ihop de klasserna till en, men då brukar klubben dela upp kaninerna så att de hamnar rätt. Har det blivit fel är det bara att säga till så fixar de till det :)

Upp till toppen
Annons: