Annons:
Etikettallmänt
Läst 1876 ggr
Zofie
2015-12-09 21:51

Harkorsningar!

Eftersom jag är allmänt nördig när det gäller harar (Belgisk Hare, Dvärghare, Sverigehare) och själv har två stycken korsningar med dessa så är jag nyfiken på vilka fler det är i vårat avlånga Sverige som har hoppkaniner med hare i sig,

Eller om ni har renrasiga harar som ni tävlar med/har tävlat med. Vore kul att se vad som finns :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
Zofie
2015-12-09 21:55
#1

Humla och Lycka

Mina två harkorsningar är.

*Himlens* Blomvisslare aka Humla
e. Glädjens Lycklig 
u. *Himlens* Black Currant

Humla är släkt med Sheldon av de "kända" leden. En trevlig hoppkanin  som hoppar det man sätter framför henne. Svårklassad i krok, medelsvår med pinnar i rak.

*Aggetorps* Walk of Life aka Lycka
e. Järnspöket (dvärgharemix)
u. Hon Kom Över Mon 

Lycka har ännu inte tävlat, en liten dam med skinn på näsan. Släkt med Simoneholms & Lucky av de kända leden.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

thea_thea
2015-12-09 21:56
#2

Vad är sverigehare? 🤐

KaninPiggelin
2015-12-10 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har denna herre vid namn Arthur som gjort några starter i lättklass. Han är helt obesläktad och 50% belgisk hare, världens trevligaste :) Som är till salu för tillfället..

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Papaya
2015-12-11 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#4

Det finns ingen kanintyp som tilltalar mig så mycket som just hararna. 😍 Jag har i dagsläget 5 stycken som brukar följa med på tävlingar.

Benjamin är 7år redan (vart tog alla de åren vägen?), och far till alla barnen - dvs de andra harkorsningarna som jag tävlar med. 😉 Vespertine är svårklassad, Vegard leker av sig i medelsvåren och rara lilla Vigdis cruisar runt i miniklassen. Dvärgharen Aktiv är lättklassad och Benjamin är elit, så det blir en rätt härlig variation för min del. En gång hare, alltid hare! ❤️

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Ulvelin
2017-12-03 18:32
#5

älskar ju harar=)

Upp till toppen
Annons: