Allmänt

Harkorsningar!

2015-12-09 21:51 #0 av: Zofie

Eftersom jag är allmänt nördig när det gäller harar (Belgisk Hare, Dvärghare, Sverigehare) och själv har två stycken korsningar med dessa så är jag nyfiken på vilka fler det är i vårat avlånga Sverige som har hoppkaniner med hare i sig,

Eller om ni har renrasiga harar som ni tävlar med/har tävlat med. Vore kul att se vad som finns :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Anmäl
2015-12-09 21:55 #1 av: Zofie
Humla och Lycka

Mina två harkorsningar är.

*Himlens* Blomvisslare aka Humla
e. Glädjens Lycklig 
u. *Himlens* Black Currant

Humla är släkt med Sheldon av de "kända" leden. En trevlig hoppkanin  som hoppar det man sätter framför henne. Svårklassad i krok, medelsvår med pinnar i rak.

*Aggetorps* Walk of Life aka Lycka
e. Järnspöket (dvärgharemix)
u. Hon Kom Över Mon 

Lycka har ännu inte tävlat, en liten dam med skinn på näsan. Släkt med Simoneholms & Lucky av de kända leden.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Anmäl
2015-12-09 21:56 #2 av: thea_thea

Vad är sverigehare? Tyst

Anmäl
2015-12-10 18:34 #3 av: KaninPiggelin

Jag har denna herre vid namn Arthur som gjort några starter i lättklass. Han är helt obesläktad och 50% belgisk hare, världens trevligaste :) Som är till salu för tillfället..

Anmäl
2015-12-11 14:50 #4 av: Papaya

Det finns ingen kanintyp som tilltalar mig så mycket som just hararna. Kär Jag har i dagsläget 5 stycken som brukar följa med på tävlingar.

Benjamin är 7år redan (vart tog alla de åren vägen?), och far till alla barnen - dvs de andra harkorsningarna som jag tävlar med. Skämtar Vespertine är svårklassad, Vegard leker av sig i medelsvåren och rara lilla Vigdis cruisar runt i miniklassen. Dvärgharen Aktiv är lättklassad och Benjamin är elit, så det blir en rätt härlig variation för min del. En gång hare, alltid hare! Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.