Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 2567 ggr
kyrkeliden
10/21/15, 4:20 PM

PLANERADE KULLAR 2016

I denna tråd är det ok att lägga in kullplanering!
OBS! Följande SKA stå med i din annons:

- Tanke bakon kullen*
- Föräldrar*
- Planerat parningsdatum / tid för parning
- Klassning föräldrar
- Stam, vad blir ungarna besläktade med*
- Vart i landet kullen kommer finnas*
- Kontaktuppgifter till uppfödaren (ex. hemsida, mail)*

*obligatoriskt

Kullannonser som inte läggs in här, utan görs i egna trådar kommer tas bort! Även kullannonser som saknar flera av ovanstående uppgifter kan rensas bort!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

  • Redigerat 3/1/21, 11:40 AM av Niklas
Annons:
Idlil
12/13/15, 12:35 PM
#1

Mandel & Zapp kommer träffas slutet av Kista mässan. 

U.The Amity Affliction 'Mandel' Ue. Wonderful Ecco Uu. The magnific Spirit Klassning: Rak: Medelsvår * Krok: Lätt ** Längd: Ejstartad Höjd: Ejstartad

Mandel är den mysigaste och en av de roligare kaninerna jag har haft och arbetat med. Redan när vi började träna tillsammans visade hon framfötterna med att bara lätta ifrån marken som en fjäder. Hon har alltid gjort sitt bästa och verkligen försökt. trots sin lilla storlek på ca 1.4-1.6 kg känns hon ändå som en större kanin. Hon har en bra byggd kropp, lite utav det kortare slaget men känns inte som det på banan när hon sträcker ut sig över hinderna. Aldrig visat aggression eller andra dåliga vanor. Alltid positiv med framåttänk och vill alla väl. Älskar att bara sitta o mysa lika mycket som att träna och tävla.

E. Miss Pinky's Bombay Shappire 'Zapp' Ee. Grenens GT CH Final Try Eu. Tribes Vintervittra Klassning: Rak: Svår *** Krok: Svår *** Längd: Ej elit  Höjd: Ej elit * Meriter: 4:a Violcuppen 2013 1:a Formidas cup 2015
Malin om Zapp:
Zapp är en duktig hoppare med en massa fart, ibland kan det gå lite snabbt just på grund av att han tycker det är så pass kul. Oftast är han en bra bit över alla hinderna på banan. Han är väldigt slank och högrest i kroppen. Till beteendet är han helt underbar, älskar att mysa samtidigt som han alltid vill springa och hoppa. Zapp är alltid framme vid gallret så fort man kommer ut till honom, matglad och en allmänt lycklig kanin.
Info & tanke om kullen:
Jag tror att den här kullen kommer bli en riktigt rolig kull just för båda föräldrarna tycker det roligt med hoppningen samt att de är sociala.
Direkt när jag såg att Malin lånade ut Zapp började jag tänka direkt, en riktigt fin kille som jag verkligen skulle velat ha en kull efter. Sen när jag började fundera på att Mandel skulle få bli mamma innan hon blev allt för gammal var det ingen tvekan. Varför jag fastnade för honom var för att jag såg något som Zapp kunde bidra med som Mandel inte har på banorna, den snabba farten och samtidigt hindersäkerheten.
Jag vill ha fram ungar som kommer bli positiva på banan och roliga att arbeta med, samt väldigt sociala kaniner. 
Jag tror även att ungarna kommer bli i lagom storlek inte för stora och inte försmå samt högresta med slanka kroppar. 
**
Zapp & Mandel har inga besläktade gener, alltså 0% innavelschans.**
Kullen blir besläktad med: Lucky, Love, Elliott, Tess, Sheldon, Kasper, Hampus, Prins Oliver och Skåningen

Kullen finns i (Södermanland) Eskilstuna, Torshälla. Om kullen låter intresserad maila mig på Ida.tanghoj@hotmail.se ni kan även hitta oss på Facebook - Väsbyvikens hoppkaniner 

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Kärlekens Hoppkaniner
12/17/15, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I slutet av januari kommer Bitcha att få träffa Makis. Åh vad jag längtar efter denna kull! Ungar efter dessa två individer kan inte bli annat än grymma. Jag tror på fartfyllda, högresta ungar med en stor glädje för hoppningen och en hel del studs under tassarna. Harkorsningar i roliga färger med hjärtat på rätt ställe.

U: Pilvikens Fjällhare
Klassad:
Rak: Medelsvår 2p
Krok: Svår
Höjd: ej startad
Längd: ej startad
UE: Pralinens Ch Benjamin Britten
UU: Glädjens Giftig

E: Möjligtvis Makalös
Klassad:
Rak: Medelsvår
Krok: Medelsvår
Höjd: ej startad
Längd: ej startad
EE: Miss Pinkys Durendal
EU: Starlights Hearts In Atlantis

Jag har länge velat ta en kull efter Makis men det har inte blivit av då jag inte hittat den rätta honan. När jag såg Bitcha visste jag att jag hittat vad jag letat efter, det kan helt enkelt inte bli mer rätt än så här. Jag kommer själv att behålla en-två ungar ur kullen. Makis och Bitcha kompletterar varandra perfekt. Makis lite mindre kropp och Bitchas medelstora kommer att resultera i lagom stora ungar med slanka nätta kroppar. Då både Makis och Bitcha har ett härligt flyt, en vilja framåt på banan och en härlig studs i tassarna så förväntar jag mig riktigt roliga tävlingskompisar! Makis och Bitchas underbara temperament och nyfikenhet ger förhoppningsvis roliga och kelsjuka individer även på hemmaplan.

Besläktade med: Skåningen, Toppen, Love, Elliott, Kasper, Prins Oliver, Tess, Tux, Lucky, Ch Boomer och Sheldon.

Makis och Bitcha är släkt genom Tess, Elliott, Ch Boomer och Pheobe. Kullens inavelsprocent landar på 0,8, något som jag inte ser som något problem. 

Förväntade färger: viltgrå, svart, blå, viltblå, isabella, viltisabella, madagaskar och viltgul. Även detta i wienertecknat och rödförstärkt.

Ungarna kommer att finnas i Fjärdhundra (Utanför Stockholm). Transport runt om i landet går oftast att ordna!

Det går även att läsa om kullen på min hemsida: http://karlekenshk.weebly.com/makis.html

Alliesson
8/3/16, 11:42 AM
#3

Signe och Laban kommer träffas vecka 34! Elida's Vanilla Twilight "Signe" Madagaskar manteltecknad rödförstärkt E: Ch Glowing Delight (6:a i rak-SM 2016) U: Arrows Woyaya Medelsvår i rak och krok. Grenens Stairway to Fairyland "Laban" Viltgul E: Flamencos Fantastic Freedom U: Grenens Ch Dreamer of Paradise Elit i rak, krok och höjd. Pappa till bl.a Grenens Pepper Panic (elitklassad m. 2 cert i rak), Grenens S Ch Stairway to Heaven, Grenens Candy Crush (elitklassad m. cert i krok). Signe är min älskade galenhare, är otroligt social och framåt hemma och älskar att bli klappad. Hon har dessutom enormt mycket energi och använder den gärna till att racea runt i trädgården och göra glädjeskutt. Signe som hoppare är hindersäker och fartfylld. Har bara gjort ett par starter i medel och knappt rivit ett hinder. Dock kan hon få för mycket fart och vika ut, vilket gör att hon får korrigeringsfel. Men hon är en sådan kanin som utvecklas varje tävling och är enormt rolig att föra då hon har sådan bjudning. Laban beskrivs av sin ägare som en väldigt cool kanin, både hemma och på tävling. Han är supersnäll i all hantering och har aldrig varit speciellt "hanig" av sig. Som hoppare har han lagom mycket fart och är hindersäker. Laban vill sköta sig själv när han hoppar och har alltid full fokus på banan, även när det är mycket som händer runt omkring. Om kullen: Jag tror att detta kommer att bli fantastiskt roliga hoppkompisar både hemma och på banan! Förhoppningen är att de ärver Signes hindersäkerhet och fart men samtidigt får stabiliteten som Laban har. Både Signe och Laban är dessutom högresta och slanka, lite "hariga" i kroppen, vilket är en kroppstyp jag vill föra vidare. Alla Labans tidigare avkommor är minst svårklassade, de flesta elit med cert. Kullen blir besläktade med: Bove, Tess ×2, Elliot, Exit, Kasper ×2, Tux, Hampus, Love, William, Skåningen. Inavelskoeff 1,0 % enligt MATS. Har du frågor eller är intresserad av en unge? Så kul! Kontakta mig på PM eller maila alvasylviayvonne@gmail.com. Kullen finns i Stockholm men transport går alltid att lösa. Väl mött!

Idlil
8/4/16, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Larven & Damon träffas efter SM i September. För frågor eller lämnande av intresse nås jag via: Ida.tanghoj@hotmail.se Vad jag tror om kullen: Jag tror att de här kommer bli en riktigt spännande kull med ungar som kommer bli roliga att jobba med inom hoppningen men även trevliga individer utanför banorna också . Både med fart o höjd på sprången. Lagom stora kaniner emd hjärtat på rött ställe. Miss Pinky's Trick-or-Trapped Född: 31 Mars 2011 Färg: svart E: Stjärnans S CH Tick Tack U: Queen Apailana of Naboo by Ego Ue: Be Myself and I Klassning: Rak: Elit Krok: Svår Höjd: Elit (75) Längd: Ej elit Om Larven: Larven älskar att gosa, hon kan sitta i flera timmar o bara hon blir pillas på njuter hon till 110%. När Larven inte har bebisar i huvudet så är hon en dröm att föra, hoppar stort o luftigt över alla hinder i ett bra tempo. Sunlights Truly Treasured Född: 15 maj 2012 Färg: Madagaskar E: Grenens Final Try U: Kings CH Spring Rose Ue: Grenens CH Dorado Klassning: Rakbana: Elit, 2 cert Krokbana: Elit, 2 cert Höjdhopp: Elit, 80 cm Längdhopp: Elit, 1 cert, 240cm Om Damon: Damon beskrivs av sin ägare som en kanin med massor av energi o mycket fart under tassarna o gör allt för sin förare. Utanför banorna vill han mer än gärna att man gosar och ger honom all sin uppmärksamhet på. Inavelspocent: 1.31% enligt Skuttli Kända led i stammen: Elliott, Simoneholms, Hilda/Gia/Bove, Tux, Sheldon, Prins Oliver, Skpningen, Kasper

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Upp till toppen
Annons: