Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1443 ggr
[kaninkul]
2015-10-02 20:02

Hane lånas ut för kull

Hane lånas ut för kull 2016.

Jag har planer på att låna ut min hane Grenens Pepper Panic (Boris) till vintern/våren 2016.
Boris är en riktigt rolig kanin och social kanin som ställer upp i alla lägen. Han har väääldigt mycket energi, fart i tassarna och är hindersäker. Man ser även att han gillar att hoppa då han alltid hoppar med stor glädje Smiley wink. Hemma är han världens kelgris som dels alltid ska stå i centrum och gosas med mycket. 
Debuterade lätt i april och sedan dess har pinnarna nästan rullat in. Han har mycket kvar att ge då han har mycket potential. Smiley smile

E: Grenens Stairway To Fairyland
U: Grenens Expressions Of Love

Boris är besläktad med följande kaniner:

Laylock´s S Ch Flames of Fame
Gt Ch Set Me On Fire
Gd Ch King of Magic
Bright One
Gt Ch Tip Top
Mellangårdens Ch Exotic Lasting

Klassning SKHRF:
Rak: Medelsvår, 1 pinne
Krok: Lätt, 2 pinnar
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit

* 19/9 - Boris tog pinne och kom 1a på rak medelsvår debuten.

För mer info, videor m.m skicka ett PM till mig. Smiley smile

Annons:
[kaninkul]
2015-10-03 15:09
#1

Boris tog idag andra pinnen i rak. Än så länge har han inte missat en enda pinne i medelsvåren heller. :)

[kaninkul]
2015-10-11 19:25
#2

Boris är fortfarande ledig. :)

Emma Toth
2015-11-07 10:35
#3

Om man bara hade en hona och föräldrar som tillät en att få kaninungar så…🤪

HunterLily
2015-12-15 19:38
#4

Vilken färg Bilder?

Kaninhoppning

missan´s
2015-12-17 19:20
#5

Är du medveten om att Mellangårdens Ch Exotic Lasting (Exit) bär på defekter? Har har fått kullar med ungar med bettfel samt att han är släkt till Arris som också gett ungar med bettfel osv. 

Läs mer här: http://kaninhoppning.ifokus.se/discussions/5621ddab8e0e744b2000122f-varfor-undvika-exit-i-avel 

Tycker att det är synd om man avlar vidare på defektled, defekterna kommer ju aldrig försvinna då och det drabbar ju kaninerna. 

Ville bara informera dig om det så tänk efter en extra gång om det verkligen är rätt beslut 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

HunterLily
2015-12-19 19:49
#6

Bilder?

Kaninhoppning

Annons:
Upp till toppen
Annons: