Annons:
Etikettallmänt
Läst 687 ggr
Nikki&Trixie!
4/27/15, 4:05 PM

Förening?

Jag är en 11-årig tjej i Norrtälje, som undrar om det finns en hoppklubb/förening här i närheten. Vi har inte råd att köpa hinder eller bygga hinder, men en av våra kaniner är jätteduktig på att hoppa! Så jag vill ge henne en chans… Så jag undrar om det finns någon förening här i närheten (har inte råd att åka buss nånstans) som man kan träna på deras hinder varje vecka😊. Tacksam för svar!

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

Annons:
Claranordquist
4/27/15, 4:47 PM
#1

08 kaninhopparteam håller ju till i Stockholm. Just nu och hela sommaren kommer vi dock vara på södra sidan stan, vilket blir lite långt från Norrtälje, haha. Men Stockholms Kaninhoppare finns ju också men tror att de kommer vara mest i Hässelby / Huddinge. Deras ordförande Josephine bor iaf i typ Norrtälje och vet några medlemmar som bor i Åkersberga :)

Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam Hjärta

Henni-Chan
4/29/15, 11:01 PM
#2

08 KaninhopparTeam - www.08kt.skhrf.com
Stockholms Kaninhoppare - www.stkh.skrhf.com

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Nikki&Trixie!
5/1/15, 4:57 PM
#3

#2 : Jag blev jätteglad när jag såg din kommentar! Men jag blev dock inte så glad när jag såg att kurspriset för 08 Kaninhopparteam, som kostar 200kr… Jag har inte råd med det! :( Länken till Stockholms kaninhoppare funkade inte för mig…

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

Henni-Chan
5/1/15, 6:14 PM
#4

Prova www.stkh.se kanske funkar, vet att de har två adresser.

Jag förstår att det kan verka dyrt, men med tanke på vad du får när du går kurs så är det inget högt pris. Det ingår teori om både kaniner och kaninhoppning, träning tillsammans med rutinerade kaninhoppare samt mat och dryck. Dessutom får du, när du genomfört kursen, ett pris, ett kurshäfte med allt som sagts, diplom och ofta finns paket om man vill bli medlem. 

Kaninhoppning är ingen sport som ligger stora pengar i. En start kostar mellan 20-25 kr och mycket av arbetet som ligger både bakom kurser och tävlingar sker på personernas fritid.

Vet inte vad STKH har för kurspriser men skulle gissa på att det ligger runt 200 kr det med. 

Har du inte möjlighet att gå kurs föreslår jag att du tar kontakt med någon av klubbarna och kanske kan vara med på träning eller få hjälp på tävlingsdebuten. Men du får inte alls samma typ av kunskap som du får genom att gå kurs 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Nikki&Trixie!
5/1/15, 7:14 PM
#5

Ja! Men jag tänkte lixom bara att kunna ha ett ställe att gå o träna på! 👍 #4

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

[kaninkul]
5/1/15, 8:21 PM
#6

Detta kanske låter konstigt. Men ta kontakt med någon annan kaninintresserad och fråga om ni kan hoppa någon dag tillsammans. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: