Annons:
Etikettallmänt
Läst 1287 ggr
kyrkeliden
2015-03-30 00:24

Årets planer

Är det något speciellt fu hoppas på, eller planerar för det kommande året?

T.ex. flytt, skaffa någon ny långörad kompis, nya burar etc.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
Mickis1994
2015-03-30 10:55
#1

Mina planer är att i år ska jag fylla upp mina sex burfack. Detta innebär tre nya kaniner. Två har jag tänkt att köpa in och en ska jag spara efter min kull mellan Lotuz och Luna som jag kommer ta tidigt i höst/sensommar. 

En till hage ska jag också inför skaffa. 

Måla burarna utvändigt och invändigt så fort vädret tillåter det.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

kyrkeliden
2015-03-30 11:09
#2

Mitt stora mål för året är att fixa uteburar till kaninerna. Vet hur jag vill ha det, är bara ekonomin som ska till så!

Så, lyckas jag med detta så kommer kaninerna få flytta ut, tanken är till sommaren. Har haft kaninerna inomhus sedan jag flyttade till Lilla sunnersta 2009, så kommer kännas konstigt att inte ha de så nära inpå. Så, tanken är väl att låta någon bo kvar inne, kommer nog inte klara mig annars ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

kyrkeliden
2015-03-30 11:10
#3

Vad gäller kaninfronten så är jag mer än nöjd kan jag säga. Tycker nästan det blivit lite för mycket nytt på sista tiden och det känns väl sisådär. Maxantalet är 8st, punkt!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Nallemillan
2015-03-30 15:40
#4

Mitt mål är att fixa till förrådet till kaninstall och försöka bygga 6 burar, och om det blir 6 burar kommer det även flytta hit en långöra till :p men som det ser ut nu är det fullt tillräckligt med kaniner :p

sfut
2015-03-30 20:25
#5

Min stora grej i år var att få min första kull sen 2007 och den blev 8 veckor i fredags. Jättemysigt men i framtiden överlåter jag avlandet till andra tror jag ;)

Annars ska jag mest fortsätta som förut och ha kul med mina fina kaniner. Fler kaniner blir det inte, hoppas tvärtom på att bli av med en ;)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[RC1393]
2015-04-01 13:56
#6

Nya burar, har ett par som ska bytas ut! Dessutom ska alla som jag har målas, gaah😮Så jobbigt, haha. Vi har inte bestämt än om vi ska ha dubbel uppsättning burar, en i stugan och en hemma, men i vilket fall så blir det massor med omflyttning av burar och tjafs i sommar, men det blir skönt för då slipper vi åka hem 3 mil varje dag från stugan för att fodra djuren, plus att jag får mer tid med dem🤗

Sen har jag råkat tacka ja till en ofödd hopphona så jag ska väl börja tävla den tösen i början av hösten.

Annons:
Evelina!
2015-04-04 12:26
#7

Först och främst hoppas jag på att bli såpass frisk att jag kan ta hem mina kaniner som för närvarande bor hos min syster. Sedan är planen att komma  igång med tävlandet  igen och klassa upp Matilda till åtminstone msv för att sedan ta en kull på henne tillsammans med Tore som börjar bli lite till åren.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

missan´s
2015-04-06 12:12
#8

1 kull, behålla en unge från kullen och förövrigt att allt ska gå bra! Vill även börja hoppträna ungen och om det går bra och så, vill jag ev börja tävla också. 😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Peak303
2015-04-06 12:35
#9

Planerna här hemma är först och främst att jobba hårt med Zapp så att han kanske till sist förstår att man inte behöver stressa på banan, samt att han ska få lite fokus på vad tävlingar är till för och inte allt annat. 😂

Sen Blir det förmodligen ett köp av en hoppare samt att spara en efter Asta och Liam. Sen hoppas jag att kunna få upp Asta till svår i någon av grenarna innan året tar slut. 
Även att starta Bentley i mini så att han kanske kan starta i Lätt någon gång. Om han nu accepterar så "stora" hinder. 🙂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Henni-Chan
2015-04-06 21:43
#10

Mina planer i kort:

  • 2 nya hoppkaniner
  • Komma längre i projektet "bruna hoppare", 1 generationen född
  • Tävla i klubbar som jag inte tävlat i förut
  • 2 champions

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

KajsaKa
2015-05-03 15:51
#11

-Bygga en fyrfackare. -Ny hoppkanin. -tävla i Sverige(bor på Åland)

KajsaKa
2015-05-03 15:51
#12

-Bygga en fyrfackare. -Ny hoppkanin. -tävla i Sverige(bor på Åland)

kyrkeliden
2015-05-30 18:53
#13

fler som vill dela med sig? :)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
Evelina!
2015-05-30 19:59
#14

Mina planer grusades lite då det visat sig att Matilda eventuellt bär på defekta gener, så hon skulle ha kastrerats men istället blev hon (och burkompisen) tjuvparade med Tore  i  alla fall och jag kom på för sent att hon kunde kastrerats för att förhindra födsel, så det är bara att bita i det sura äpplet och kastrera alla ungar inkl. henne när tiden är inne.

Söker emellertid en ny dejt till Tore då jag fick reda på av syrran (som han och tjejerna bor hos) att han börjar tackla av lite och vet inte hur länge vi får ha honom kvar hos oss. Så det har blivit lite panik med att hitta en hona till honom, och för att vara helt säker på att hon är så gott som defektfri kommer jag välja en renrasig hona, som jag dels ska ha som utställningskanin, dels till avel i och med denna kullen för att för att få en avkomma efter Tore som jag kan använda i senare avel.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: