Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 757 ggr
Moalinn
3/9/15, 1:02 AM

Hoppar bara åt ett håll

Hej, det var längesen!

Men jag sitter och funderar lite igen. Syrran har en kanin som hoppar riktigt bra, åt ett håll. Han vill bara hoppa mot transportbur på "tävling" eller mot huset om jag tränar hemma. Detta blir ju såklart ett problem då man väldigt ofta har transportburarna vid start och då helt enkelt hoppar bort från dem, iallafall vad jag har upplevt haha.

Vad handlar det om när det är så här? Är det tryggheten och självförtroendet som svajar hos honom? Han är väldigt försiktig på nya ställen och allt sånt där. Kryper hellre fram än skuttar om man säger så! Vad kan jag göra för att få honom att gå med på att hoppa åt alla håll och kanter?

Han bor hos mig just nu så vi har lärt känna varandra mer än väl, så det är inte bara i hoppsammanhang som vi träffas.

Länkar en liten video från min instagram när han hoppar. 😃_
(nej, vi hoppar inte ofta och länge på det underlaget)_

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Henni-Chan
3/13/15, 1:03 PM
#1

Prova att träna mycket krok. Det brukar underlätta lite för då får kaninerna lära sig att hoppa åt olika håll eftersom banan svänger 😉

En del kaniner har verkligen bara "ett håll" som de kan hoppa. Jag brukar lura de lite på tävlingar genom att låta de hoppa det hållet de vill först och sen när man har hoppat någon vända på framhoppningen byter man så att man hoppar rätt håll 😛

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: