Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 1046 ggr
Alvsas
2015-03-08 16:36

(K) kastrerad hoppkorsning hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker en kastrerad hoppkorsning (hane) som ska gå som sällskap till min 2 åriga hona. Lilly (honan) har gått med två olika hanar förut och har varit lägst i rang båda gångerna. Kraven är att han ska vara kastrerad, kaninen ska kunna hoppa och helst tävlat, han får gärna ha bott med en hona innan och vara en utekanin.

Kaninen skulle till en början bo ensam i två sammanlänkade rymliga burar. Få komma ut i en hage på ca 16 kompostgaller så fort vädret tillåter och få komma ut och springa av sig i sele. Jag kommer också att hoppa med honom ca 1 gång i veckan, vi kommer ej att tävla. Sedan när min hona kan få flytta ut igen (innekanin för tillfället) kommer dem att sättas ihop och bo tillsammans.

Kaninen får helst finnas i Göteborgsområdet.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Annons:
Alvsas
2015-03-11 07:36
#1

Putt

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Alvsas
2015-03-14 12:49
#2

Putt igen ;)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

LovePoppy
2015-03-15 12:30
#3

Har en hona som är väldigt låg i rang. Har bott med två andra tidigare. De har gått bort nu, så bor ensam. Hon är 3 år och hopptävlar. Dock brunstar hon väääldigt mycket så går inte att tävla henne så mycket då hon gärna börjar efter ett tag. Väldigt kelen och tror hon skulle vilja vara hos nån som gillar att kela och hoppa nån gång ibland. Hon är svårklassad i hoppning och har hoppat 70 i höjd och 160 i längd. Väger runt 2,5. Finns utanför Göteborg. Vill att hon ska bo på foder, då jag är väldigt rädd om henne. Men skulle det funka bra, så skulle jag även kunna tänka mig att sälja henne. Du får gärna komma hem till mig och kika på henne! :)

Alvsas
2015-03-15 13:41
#4

#3 har du någon bild på henne? :)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Alvsas
2015-03-15 20:00
#6

#5 Gud så söt! Är helt klart intresserad! Jag hör av mig när jag har pratat med mina föräldrar :)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Annons:
Alvsas
2015-03-15 20:41
#7

#5 om jag skulle ha henne på foder och allt går bra, hur mycket skulle hon då kosta?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

LovePoppy
2015-03-15 20:50
#8

Jadu, pris har jag inte tänkt på. Har tyvärr aldrig riktigt klickat med Glimma, men ändå haft kvar henne då hon är efter min Pia som tyvärr var tvungen att somna in i somras. Det viktigaste är att hon får nån som gillar henne, priset kan vi isåfall komma överrens om. Hon finns i Sävedalen. Du får jättegärna komma hit och träffa henne om du vill! :)

LovePoppy
2015-03-15 20:54
#9

Man kan säga att hon är som en större dvärgvädur men slankare. Väldigt pigg på marken och väldigt lugn i famnen. :)

LovePoppy
2015-03-15 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bild från precis nu! :) Riktigt mysig kanin! :) Så är du ute efter en kelkanin men som är pigg på marken så kan Glimma vara den rätta! :) Hur har du tänkt dig kaninen ska vara? :)

Alvsas
2015-03-15 22:03
#11

Mina föräldrar är lite tveksamma till okastrerade kaniner… Hur beter hon sig när hon brunstar?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

LovePoppy
2015-03-15 23:08
#12

Okej :) Hon lägger sig ner platt på marken och lyfter svansen och går inte att få fram :p haha!

LovePoppy
2015-03-15 23:10
#13

Vad är det dem är tveksamma för förresten? :p

Annons:
Alvsas
2015-03-16 07:33
#14

Dem är rädda att kaninen ska få cancer i livmodern ;) Men hon blir inte "nafsig"/sur eller liknande?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

LovePoppy
2015-03-16 16:02
#15

Aha, ja risken finns ju på honor som inte fått kull, tyvärr. Gäller ju alla honor, spelar ju ingen roll hur mycket de brunstar eller ej. Ne, hon har inget sånt humör. Jag gillar när de har lite humör men glimma är så snäll, så säkert därför jag och hon inte passar. Hon är väldigt snäll och gör inget. Hon bara låtsas skrämmas ibland och ställer sig på bakbenen och låter lite. Men aldrig bitit och nafsar är väääldigt sällan hon gör. Hoppas du hittar den rätta, men ville bara tala om att jag skulle kunna tänka mig lämna ut henne på foder för sen senare köp om allt funkar! :) Hon passade så bra in på beskrivningen då jag sett hur ranglåg hon är, därför jag frågade :) Lycka till med sökandet!! :D

Alvsas
2015-03-16 16:11
#16

Vi vill faktiskt jätte gärna komma och titta på henne! När skulle det funka för dig? Och är hon försäkrad? ;)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Alvsas
2015-03-17 07:11
#17

Skulle det gå bra för dig om vi kom och hälsade på henne någon dag?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

LovePoppy
2015-03-17 21:59
#18

Jag PM:ar dig! :)

Du är jättevälkommen att komma och kika på henne en, två, tre eller flera gånger :) Så kan du få hoppa ed henne m.m. :)

LovePoppy
2015-03-19 14:19
#19

#17 Fått mitt PM?

Upp till toppen
Annons: