Annons:
Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 864 ggr
Northernlights KU
2014-12-31 11:34

Hopphane sökes för parning

Till våren vill min Tindra gärna gå på dejt med en snygg och trevlig karl. Jag håller just nu på att dammsuga hela Sverige efter lämpliga hanar och har några hanar på min "kanske-lista", men har ännu inte hittat någon som känns som en "perfect match".

Tindra är en glad och allmänt okomplicerad kanin, alltid enkel att hantera i alla tänkbara sammanhang och har aldrig visat något humör/aggressivitet. I hoppningen är hon en riktigt stjärna! Trots att vi nästan bara tävlat hos hemmaklubben, och bara under 5 månader, har hon lyckats avancera till medelsvår med 2 pinnar i rak och 1 pinne i krok. Kapacitet har hon så det räcker och blir över, så jag är övertygad om att hon kommer att nå elitklass förr eller senare.

Hanen jag söker ska ha ett stabilt temperament, vara orädd, elitklassad (alt. svårklassad med pinnar och på väg upp) samt inte ha eller bära på några (kända) genetiska defekter som t.ex. bettfel. Även brokade/manteltecknade hanar fungerar fint. För övrigt är jag öppen för förslag.

Tindra är släkt med Bove i 2:a led, Elliott och Tess i 3:e led, Nordanvindens (Poppa) och Kasper i 4:e led samt Hampus och Tux i 5:e led. Lite inavel kan vara okej, dock ej på Elliott eller Kasper.

Så hjälp mig lite nu med att bomba förslag! Även om du inte har någon egen hane att erbjuda tar jag gärna emot tips på hanar som skulle kunna tänkas passa 🙂

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Annons:
lovemysack
2015-01-02 10:44
#1

Höjdens Angel of Triumph & Milleniums Eldsjäl tycker jag är rätt fina :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2015-01-02 10:47
#2

Moon Sparkle är oxå rätt saftig… ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Northernlights KU
2015-01-02 11:29
#3

Tack för tipsen! :) Du råkar möjligtvis inte veta vem som äger H. Angel of Triumph nu? Har spanat efter honom förut till någon tidigare kull, men inte hittat vart han tagit vägen… 

Eldsjäl gillar jag också, dessutom är han ju från den fina Haradals-släkten. Men tyvärr är han släkt med Tindra via kaniner jag inte vill inavla på :( Moon Sparkle är också lite för mycket släkt i mitt tycke.

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

lovemysack
2015-01-02 21:59
#4

Hmm.. Kan kolla upp det! ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

PrinzeZz
2015-01-04 18:50
#5

#3 om han inte bytt ägare så är det Jessica Svantesson i värmland som äger honom

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

lovemysack
2015-01-11 08:50
#6

Sen tycker jag även Midgårdsolens Ravvi är jätte fin och duktig. Svårlastad med pinnar. Har potential till det högre, inget snack om det. :) Släkt med enbart Hilda & Granit.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Upp till toppen
Annons: