Annons:
Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1457 ggr
lovemysack
2014-11-26 18:28

Tanig över ryggen

Jag har en kompis som har en vädur med rätt så tjock mage, men man känner ryggraden väldigt väl och jag tycker att mina hoppkaniner verkligen har en jämn och fin rygg mot vad min kompis kanin har. Nu till frågan? Hur får man kaninen att bygga upp muskler/fett kring ryggraden och inte bli tjockare över magen? :) Kaninen har fri tillgång till hö och äter cirka 0.75-1 dl pellets varje dag. Kan själv nämna att en av mina pensionärer börja bli lite mindre och tanig över ryggen. (Lejonhuvad) ska man ge en lejonhuvad 1 dl pellets och fri tillgång till hö innan han faller i det stadiet som min kompis vädur eller har ni något annat tips? Är det för mycket pellets med 1 dl? (Ger i nuläget 0.5) Hur ska jag göra??? Väääldigt tacksam för svar!!!

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Mickis1994
2014-11-26 20:49
#1

Jag skulle kolla upp om kaninen har parasiter. Han vara coccidios, had ene hona som var tunn över ryggen och uppblåst mage och sådant var fallet.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Kaninen_Strecket
2014-12-11 16:10
#2

Backträning är en jättebra styrketräning! Någon gång varje vecka är super! Dock vet jag inget om sjukdomar och sånt, men kolla in på sidan www.kaninmagazinet.se där står det massor om sjukdomar!

kyrkeliden
2014-12-25 09:55
#3

Mina gamlingar som jag tyckt "fallit ur" har jag gett vetegroddsolja och tycker det har fungerat bra. Som Mickis säger testa mot parasiter. Samtidigt skulle jag nog testa att ta bort pelletsen helt o enbart ge hö ett tag.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Upp till toppen
Annons: