Annons:
Etikettträning-tips-råd
Läst 1355 ggr
lovemysack
11/21/14, 9:44 PM

Träningshjälp erbjudes

Hej! Jag har bestämt mig att jag skulle kunna erbjuda kaninhoppare att ta in eras kaniner för  träning. Jag började sommaren 2013 och har haft 5 kaniner på träning här hos mig.

Jag tycker det är jätte roligt att hjälpa andra, speciellt när man kan lösa problemen.

Första kaninen jag tog hem var en hopphane so var helt omöjlig med nosandet. Han bara parade sig med sin mattes hände inne på hoppbanan och jag vet inte allt. Jag tog hem honom under sommaren och fick igång honom och klassade upp honom till msv i både rak och krok. När ägaren sen fick hem honom, rullade pinnarna in i både msv och svår… Ägaren finns här på iFokus och kan säkert berätta mer om det skulle vara intressant för någon.

Sen har det bara fortsatt…

Just nu har jag två killar hemma. Och två tjejer väntar på att få komma in vecka 47.

Jag tänkte höra ifall det är någon här som tävlar med sin kanin som skulle vilja få igång den eller träna bort ett problem.  Jag tar ingen avgift eller så, jag gör det för att jag tycker det är väldigt roligt.  Den ända summan som ägaren får betala är kaninens tävlingstarter (för jag är ingen miljonär) ;)

                                                                           -----------

Den frågan jag vill ha svar på är: Vad är problemet? Vad vill du att ska bli bättre? Lixom så…

Sen är det upp till mig ifall ja kan lösa det och isåfall hur mycket tid kommer det att ta.

                                                                          -----------

Om det nu är någon som skulle vara i intresse av ett sådant här erbjudande så är de bara att säga till! Jag tar helst in hoppkaniner som har tävlingsproblem eftersom det är det som jag håller på med och är bra på men annat kan också förekomma beroende vad som behövs hjälp till… :)

Frågor besvaras väldigt gärna! :)

//Moa (in Dalarna)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Storip
11/22/14, 6:47 PM
#1

http://kaninhoppning.ifokus.se/discussions/546b5f4fce12c470b2000611-sa-har-hon-aldrig-gjort-innan?discussions-1

snälla hjälp :) hennes pappa har ju hoppat 110 cm höjd så hon borde vara bra.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


lovemysack
11/22/14, 11:52 PM
#2

Jag kan nog lösa sparkarna.. Har själv haft en sån… Nu är det borta.  :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Storip
11/23/14, 11:34 AM
#3

Hur löste du det med sparkarna? 👍

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


lovemysack
11/23/14, 11:56 AM
#4

#3 Hur högt hoppar du med din kanin?  Hur är den klassad?

Kaninen kan bli osäker om man hoppar för högt och då kan de börja sparka…

Jag hoppade mini/lät med min elitkanin i 3 månader. Sen hoppade jag msv 1 månad, svår 1 månad och sen elit… Nu hoppar han elit och håller bakbenen i styr. :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Storip
11/23/14, 4:21 PM
#5

nä hon är inte klassad. Vet inte hur högt hon hoppar.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Elsa250
11/29/14, 10:37 PM
#6

#1 Hur ska pappan kunnat ha hoppat 110 i höjd när världsrekordet ligger på 100 cm? :)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Annons:
Evelina!
11/30/14, 1:21 PM
#7

#6 Bara för att det officiella rekordet är 100 cm betyder det inte att någon annan kanin kan ha hoppat högre på hemmaplan.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Storip
12/1/14, 4:07 PM
#8

hade ett burtak som var 110 cm högt och såg honom hoppa upp på det…flera av mina ninisar har hoppat upp på det :)

#6 #7

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


lovemysack
12/2/14, 4:40 PM
#9

Nog om hoppningen ;) har två lediga platser just nu… :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
12/3/14, 9:30 AM
#10

Ja då har vi bara en plats ledig efter den 20 debember. Så fram till den 20de finns det två platser… efter finns det bara en plats. :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
12/3/14, 9:47 AM
#11

Jag tänkte att ni skulle få följa utvecklingen hos kaninen som kommer den 20de. Kaninens promblem är att hon kryper igenom lätthinder men hoppar mini helt suveränt. Hon brunstar och är allmänt jobbig i lätten. Min uppgift blir helt enklet att få igång henne igen… Jag ska uppdatera med frammgångar om det vöir några osv… :) Här är några bilder från ägaren.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Evelina!
12/3/14, 10:37 AM
#12

#11 Bra initiativ!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

lovemysack
12/3/14, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Så nu hoppas jag bilderna kommer :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
LovePoppy
12/4/14, 12:13 AM
#14

Ska bli kul att följa! :D

Upp till toppen
Annons: