Annons:
Etikettallmänt
Läst 560 ggr
Zabbio
2014-10-18 12:21

Rufs var så duktig igår! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom Rufs och Silverpil började bråka mycket tidigare n vad jag är van vid och förväntade mig (dvs innan de blev gamla nog att överleva en kastration, mina unghanar brukar  funka ihop till 6 månader  ålder) så  fick Silverpil flytta till eget boende i stallet och Rufs bli ensam härinne. Jag planerar att han ska få en tjejkompis när  han blivit kastrerad, men fram tills dess..

I vilket fall. Eftersom han nu är ensam så tycker jag lite synd om honom att bara sitta i buren så igår när jag skulle hämta en kompis man från busstationen (han veckopendlar) så fick Rufs följa med. Först 2  timmar i transportbur (en halvtimme dit, och en timme hem med uppehåll för att köpa hämtmat) men det tog han fint! Satt lugnt när vi körde och så fort  vi stannade var han uppe och skulle nosa runt och var nyfiken.

Det första jag gjorde när vi kom fram var naturligtvis att  sätta fram mattor, öppna transportburen och ställa fram toalådan (som var bekant och luktar tryggt), vatten osv så att han fick komma ut. Han var inte sen med att se sig omkring, smaka på höet, skutta tillbaka till transportburen osv. medans vi åt.

Resten av kvällen hade han sele på sig men fick gå fritt. Han hade hela tiden möjlighet att gå in och vila i antingen transportburen eller vid sin hemvanda höhäck/toa. Han nyttjade båda friskt men i korta stunder. 
Vi hade koll på honom naturligtvis, och han kom fram och hälsade på oss och hoppade upp i knäet och  verkade allmänt nyfiken och oberörd av hela  utflykten. Eftersom han tog  det så bra fick han prova ett par skutt över en pappersrulle också ;) Och han tog sig för att utforska resten av huset lite då och då.

Vi satt och pysslade  på golvet vid hans plats (jag gjorde en ny sele till honom) och hade allmänt trevligt. Det blev riktigt sent, kom inte hem förräns kl 2 inatt.. och han har sovit lugnt! :P
(Hade  han verkat stressad eller nåt så hade besöket blivit betydligt kortare, men han tog det hela som sagt med ro.) Han hade sluppit selen mot slutet av kvällen och följde efter mig runt i huset när jag plockade undan efter mig.. :)

Och under hela tiden var han perfekt rumsren! Mot slutet lämnade han ett par små pluttar på handduken utanför toalådan - han började väl känna sig kaxig då. Men inte en pöl och i stort sett inte en malplacerad plutt heller, förutom de få.

Jag är riktigt stolt över honom, hehe. Men han har fått många intryck igår, lillen. Jagat katt har han också gjort lite stillsamt. Men idag blir det nog mest vila :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Upp till toppen
Annons: