Annons:
Etikettallmänt
Läst 419 ggr
[Lollo1402]
10/15/14, 8:00 PM

Så glad!

Tjenixen! Jag bara måste skriva av mig! Igår skulle jag hoppa med min hane i sele för första gången (!). Han fattade inte vad han skulle göra, blev lite besviken men satte in honom i inhägnaden. Men nu till det roliga! Min hona som inte har intresserat sig för hoppning blev väldigt nyfiken. Så jag hämtade godis och ett hinder. Asså, seriöst! Hon hoppade 20 cm!! Visst, lite fusk då jag hoppade över hindret före, men ändå!! Hon hoppade! Är så glad! Min lilla kille som då skulle hoppat från början hoppade 15 cm också, på samma sätt som min hona. Jag tränar bara för att det är kul, och för att kaninen gillar det:) Ha det gött!

Annons:
Vovisch nr2
10/15/14, 8:03 PM
#1

Vad roligt att det blev så lyckat! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

jbson
10/16/14, 10:26 AM
#2

Visst är det roligt när de fattar vad de ska göra! Kaniner är ganska så smarta och brukar fatta galoppen ganska så snabbt! Och de flesta verkar älska att hoppa! Bra är att börja lågt och gå fram långsamt så kaninen får bra självförtroende innan man börjar höja hindrena. Har man för bråttom och det blir för svårt kan kaninen få dåligt självförtroende och där med tycka att det är tråkigt! Det fick jag nyligen lära mig på hoppkursen vi går i.

Upp till toppen
Annons: